Monday, December 19, 2016

Persiapan Sesi Persekolahan 2017

Perbandingan Harga Kelengkapan Pakaian Sekolah Pelajar Lelaki dan Perempuan Bagi Sekolah Rendah Serta Menengah


Rata - rata ibu bapa sekarang dh mula sibuk menguruskan persiapan sekolah anak-anak kan...lebih kurang lagi 2 minggu anak2 akan memulakan sesi  persekolahan baru 2017..ramai ibu bapa mengeluh barangan sekolah agak mahal dan bersedia buat persiapan seawal mungkin..
Aku pun buat persiapan awal...awal cuti sekolah ari tu dah beli semua kelengkapan Dania..baju dah tempah awal2 kat sepupu...tinggal nak sediakan buku aje lagi...kesian kat kawan-kawan yang anak ramai mengeluh sebab harga persiapan mahal..macam aku anak sorang ok la lagi..itupun dah rasa terbeban jugak..harga semua meningkat tahun ni..jangan tak percaya harga meningkat lebih dari RM30 compare tahun - tahun lepas...biasa sebelum beli aku compare dulu ngan pasaraya lain..aku dh awal2 warn Dania...apa mama beli pakai...and jangan nak demand2..asalkan beli dan cukup segala kelengkapan dh syukur dah..ada orang tu sampai terpaksa pakai baju lama...so jangan banyak bunyi..awak dh cukup beruntung dh...so far Dania sebenarnya jenis mendengar kata..tak kisah sangat tapi ada plak org lain yg kisah...siapa?biar la dia...asal dia bahagia....

14 comments:

  1. Selalunya macam tulah.. Orang lain pula yang lebih kisah..
    Sha pun dah beli siap2 baju sekolah anak..
    First time anak nak masuk darjah satu kan..
    Memang banyak nak kena beli..

    ReplyDelete
  2. dgn ekonomi skrg ni, kena bijak bblnja kan. tp bila da bijak, harga brg pla xpndai bijak nak stabil =D

    ReplyDelete
  3. baru lesai si abang..si kakaknya belum..itupun dah banyak berhabis walaupun dah jimat.

    ReplyDelete
  4. hu hu hu...
    Akhir thn memang bajet utk anak2 naik skola aje, SA.
    Tak kurang rm1k utk diorang bertiga.
    Harga pon bleh tahan mahal nyer.
    Sabo jer la... kan?

    ReplyDelete
  5. beli stokin kat pasar malam je 4 Rm10 hihi
    beli lah yg berpatutan dan berkemampuan..jgn over bajet kan

    ReplyDelete
  6. kena simpan or menabung dr awal tahun..spya tak de rasa ralat sgt bila duit x cukup kan

    ReplyDelete
  7. huhuhuu, unni pun dok beli adik2 da pning blh kat anak lagi lagi... zaman skg ni kena zman bjimat cermat

    ReplyDelete
  8. Tak lama dah nak bukak sekolah kan, sekarang busy semua mak ayah beli barang sekolah anak anak.

    ReplyDelete
  9. sy beli yg biasa2 je kat bintang fashion beli kat situ setiap tahun bj2 pun tahan lasak dan berkualiti

    ReplyDelete
  10. Sorang pun dah rasa terbeban.. Lagi lagi kalau anak ramai kan...

    ReplyDelete
  11. Saya biasa tak benarkan anak saya pakai baju baru minggu pertama.. habis baju baru nanti kotor.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah