Wednesday, December 28, 2016

Bekal Hari Ni Kari Ikan Siakap

Hi korang...
Semalam lambat sampai rumah..tp sempat masak kari ikan siakap ni...beli ikan siakap seekor RM10..kerat 3 so jimat skit..tu ada tinggal part badan x masak lagi..ekor ngan kepala dah masak dh...elok sedap ikannya manis RM10 seekor sedang2 je besarnya...santan takde kita masak kari tanpa santan..so sihat skit menu kan....sesekali je la makan kari ada santan..tak elok makan selalu..



Buat masak kari tanpa santan..kita gu kan dia ngan ikan masin gelama jeruk...alhamdulillah ramai jugak bawak lauk..semua pakat rasa sorang sikit...macam ni la kami hari-hari kat opis...malas nak keluar makan kat luar..makanan kat luar pun mahal nak meninggal..baik bawak bekal..bukan susah pun masak..masak yg simple2 je....kang yg lain2 pun bawak jugak makanan..ada bawak sambal..ada bawak sayur kan...meriah...makan plak berebut2..lagi seronok...selain jimat belanja..merapatkan silaturrahim....best kan?

14 comments:

  1. sama lah saya pergi kerja pun bawa bekal, jimat pun jimat

    ReplyDelete
  2. Meriah..walau lauk simple makan ramai2 tu yang lebih bermakna..

    ReplyDelete
  3. best bile sama2 bwk bekal blh share2 lauk kak...

    ReplyDelete
  4. ema pun selalu masak kari tanpa santan...

    ReplyDelete
  5. saya pn bwak bekal gak kak tapi sy mkn sorng kawan saya diet..hihi

    ReplyDelete
  6. haah hari tu pun tengok sekor rm10. terkejut jap. rasanya last beli hari tu rm6.90 je . maybe musim hujan kot seafood jadi mahal

    ReplyDelete
  7. Sedapnya... mlm 2 tgk mknn lapar tetiba.. hihi

    ReplyDelete
  8. wahh...kari ikan tuuuuu...rajin kak SA

    ReplyDelete
  9. sedap tu ...karai klu kena ngan ikan masin tu mmg sedap sgt tu hoi ... kak fav kita tu

    ReplyDelete
  10. sedapnye ikan masin tu kak sa..makan garing garing memang best..

    ReplyDelete
  11. Sedapnya. Memang elok pun bawak bekal. Jimat belanja

    ReplyDelete
  12. Ikan gelama. Sedapnya bila dapat makan dengan nasi panas panas ^^

    ReplyDelete
  13. Perghh kari. Sedap.. Feveret saya masak stim limau

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah