Wednesday, December 28, 2011

Durian Murah2 buat Tempoyak...

Dua minggu sudah asyik membelasah durian sampai aku demam, sakit tekak dan terus selsema...serik nak belasah buah2an lagi dah..lately ni abah memang banyak beli durian..ada yang untuk makan dan ada yang beli semata2 nak buat tempoyak..maklumlah bulan 3 tahun depan rumah kami nak buat kenduri lagi kan..so..menu utama adalah tempoyak daun kayu..malas plak aku nak godek entry lama dak Lisa pasal tempoyak daun kayu ni..

 bab kopek durian pass ajer kat abah..aku?xreti aku de..makan pandai la...
 berlonggok2 mcm ni...RM50 hengget..
 durian sekarang dah murah..nak2 durian kampung..jatuh RM1.50sekilo..korang bayangkan..baper banyak bleh beli..
mana yang boleh makan tuh dor sure makan la puas2 kan..mana yang x berapa elok dimakan..
kita buat tempoyak jer la..x kan nak buang kan...
isi durian yang dikeluarkan dan letak dalam bekas..biarkan semalaman..esoknya
bar kuarkan isi dari bijinya..kalau time2 tuh jugak asingkan isinya..memang susah nak tertanggal..biarkan semalaman..lama sikit pun x per...
sejak musim durian ni..dalam rumah, dalam keta..kain baju..semua bau2 durian..sakit hidung aku...
tapi lama kelamaan hilang la kan...

5 comments:

  1. Salam

    Benci laa kat kak amanda ni..
    boleh lak citer bab durian
    time saya tgh kempunan nak makan
    doyan ni.. ya allah kuatkan iman doyan ku.. sedap.. #nakkkk

    ReplyDelete
  2. Nasib ko la dik oiiii...hahahaha..akak memang suka dengki..

    ReplyDelete
  3. sedap durian ni..cicah dengan budu lagi sedap kak

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah