Monday, January 13, 2020

Tiada Masalah Rambut Beruban Dengan Pam & Roy Herbal Water Colour..

Pam & Roy Herbal Water Colour Selesaikan Masalah Rambut Beruban Anda Dalam Tempoh 30 Minit Sahaja


Hi korang...




Ada tak antara korang yang mengalami masalah rambut beruban? Usia muda lagi tapi uban dh banyak di kepala  Selalunya sebab keturunan atau terlalu banyak berpikir dan macam-macam lagi SA tak tau sejauh mana kebenaran tentang rambut cepat beruban sebab keturunan. Takde plak kajian mengatakan keturunan punca rambut cepat beruban. Apa yang SA tau dan pernah dengar adalah disebabkan penyakit dan juga amalan sering menukar shampoo rambut. 

SA juga tidak ketinggalan mengalami masalah yang sama.Rambut SA cepat beruban sebab selalu tukar jenama shampoo. SA jenis susah nak setia dengan sesuatu jenama shampoo akibat pengaruh iklan dan pengaruh dari jurujual di drug store. Asal ada sale dan keinginan nak mencuba SA cepat aje tukar ke jenama lain..korang jangan ikut perangai SA tau..Buntu dengan masalah rambut beruban, baru-baru ni SA diperkenalkan dengan product pewarna rambut yang menggunakan bahan semulajadi dari jenama Pam & Roy Malaysia. Product ini menggunakan bahan semulajadi dan mengandungi bahan-bahan  dari herba terpilih.. Ia juga merupakan Korean Premium Brand yang baru sahaja di perkenalkan dan di pasarkan di Malaysia. Diperkenalkan dengan 4 warna pilihan korang boleh dapatkan di Guardian berdekatan dengan korang. Harga pun tak mahal RM43.90 sekotak.


Empat warna pilihan..


Dark  Brown


Natural Black


Light Brown


Medium Brown

SA mengaku memang SA ada masalah rambut beruban tapi bukan keseluruhan rambut SA tetapi hanya di bahagian tengah kepala sahaja iaitu di pangkal rambut..kadang- kadang segan la kan kawan- kawan tegur SA muda lagi tapi rambut dah beruban..ye la umur pun dah nak masuk 42 tahun dah semestinya la uban akan tumbuh kan..selalunya SA akan pergi ke salon rambut untuk warnakan rambut SA tapi masalahnya dalam 2-3 minggu  rambut beruban akan muncul lagi. Sememangnya masalah rambut beruban ni tak dapat dielakkan..ianya akan tetap ada. cumanya kalau nak warnakan rambut di salon setiap bulan memang akan melibatkan perbelanjaan yang tinggi kan..Kini tak perlu risau untuk berbelanja besar sebab kita boleh DIY jer di rumah. Senang pun senang hanya mengikut arahan pada kit penggunaan yang dilampirkan..



Cara- cara menggunakan Pam & Roy Herbal Water Colour.
  1. Isi 50ml air suam ke dalam bekas yang disediakan. ( contoh 1 sachet 10g:50ml air suam)
  2. Tuangkan Herb Powder kedalam bekas yang disediakan yang mengandungi air suam
  3. Kacau sehingga larut antara 1-2 minit
  4. Sapukan larutan Herba Powder pada kawasan yang mempunyai rambut beruban
  5. Biarkan selama 30 minit, boleh balut dengan plastic wrap atau shower cap pakai buang untuk mendapatkan liputan yang baik.
  6. Bilas dan shampoo 2 kali sehingga air basuhan rambut menjadi jelas tiada lebihan dye tersebut.
  7. Siap!!
** Satu kotak mengandungi 3 sachet, memandangkan rambut SA hanya beruban di bahagian tengah so SA hanya gunakan 1 sachet je..


Meh tengok SA gunakan Pam & Roy Herbal Water Colour pada rambut SA...



Nampak grey hair SA atau rambut SA yang ada uban di bahagian tengah kepala?


SA menggunakan Pam & Roy Herbal Water Colour warna Hitam Asli..sapukan pada kawasan yang ada uban..


Biarkan selama 30 minit


Hasilnya...tiada uban dah di bahagian tengah rambut SA....satu sachet cukup untuk cover keseluruhan kawasan yang ada Uban..


Cak.....dah siap...dah tak nampak dah uban...nanti SA nak guna yang warna lain plak..hehehe





Pam & Roy Herbal Water Colour tidak mengandungi :-
  1. Peroxide
  2. Ammonia
  3. Ingredient From Animal
  4. Mineral Oil
  5. Henna

Bahan yang dipatenkan kami menjadikan rambut dan kulit kepala anda sihat dan menghalang Alopecia yang disebabkan oleh keguguran rambut. Ia juga tidak menyebabkan kerosakan rambut, tiada kerengsaan pada kulit kepala dan tiada kerengsaan mata.


Bahan- bahan semulajadi yang terkandung dalam Pam & Roy Herbal Water Colour

  1. Korean Red Pine
  2. Mugwort Extract
  3. Pestalotian Leaf
  4. Sophora Flavescens Aiton
  5. Cnidium Rhizome Extract


Best ke Pam & Roy Herbal Water Colour ni?

Mestilah best...bukan SA jer pakai sorang tau..SA siap share dengan Abah SA lagi, tak caya nanti boleh tengok video kat bawah tu...SA suka sebab warna hitam dia agak lama..dan yang penting ianya tidak menyebabkan keguguran rambut dan percaya tak kalau SA kata ianya juga menggalakkan pertumbuhan rambut. Memandangkan ianya menggunakan bahan semulajadi so ianya sangat selamat digunakan. So...korang apa tunggu lagi...jom la cuba!!!

Korang boleh dapatkan Pam & Roy Herbal Water Colour di Guardian berhampiran dengan korang..

Cuba tau!!

Facebook :https://www.facebook.com/pamroy.my/
Instagram : https://www.instagram.com/pamroy.my/

11 comments:

  1. Menarik. Tertarik sebab tak gugurkan rambut.

    ReplyDelete
  2. dana ada jugak uban kat tepi-tepi rambut belah atas SA, menarik jugak ni...
    nampak cantik je bila dah letak kat rambut SA tuh, lenkali SA tryla color coklat-coklat sikit mesti lain nampak muka SA... mesti nampak lagi muda

    ReplyDelete
  3. Saya pun muda2 dah ada uban start dari umur 21. Sekarang makin galak pulak tumbuh. Maybe asyik fikir pasal kerja kot. Haha.

    ReplyDelete
  4. SA..nanti nak cari..dari haritu lepas SA share kat FB, dah tertarik..sbb kita ada masalah rambut beruban. Uban saya belah depan..lagi la jenuh nak kaver tau. Nasib rambut sejenis tebal, jadi kena adjust2 bagi tak nmpk part beruban tu.

    ReplyDelete
  5. Wah menarik ni, bolehlah hilang-hilang warna putih di kepala.

    ReplyDelete
  6. Nieyl ni walaupun muda lagi, selalu ade rambut je rosak (uban) tapi cepat-cepat nieyl cabut..hehehe, ini kalau bagi dekat ayah nieyl ni,silap-silap kahwin no.4 ni kak hehehehe

    ReplyDelete
  7. senang skrg kn..org dulu2 guna berbagai petua tradidional utk elakkan rambut lmbt beruban..

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum... selamat tahun baru 2020... maaf laa baru sempat nak datang jenguk ke blog ni... insya allah sy akan kembali fokus sm mcm sebelum ni.... harap2 tak serik utk terjah blog sy nanti ya...

    ReplyDelete
  9. Samalah kak. Saya dulu tak ada uban sekarang ada dah sikit sikit sebab banyak fikir plus suka tukar syamou. Sekarang ni nak stay pada satu jenis syampu saja

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah