Friday, November 6, 2015

Apa Yang Anda Boleh Beli Dengan RM17?

KENAIKKAN HARGA ROKOK

Hi korang...haaaa.....ni citer best ni pasal kenaikkan rokok...tapi harga rokok ni dari semasa ke semasa naik kan...ada ke yang kisah...masih jugak penjualan rokok diteruskan dan masih jugak ramai yang beli...ada antara ahli keluarga korang yang merokok?sekeliling aku ada je...Boss dah tukar ke curut...adik ipar aku yang sorang tu memang merokok la...si dia also...tp dah berjinak ngan Vape sebab dalam proses nak berenti merokok...kawan-kawan opis pun ramai je merokok


Melambung - lambung naik harga ni....


Apa yang korang boleh beli dengan RM17?

Contoh ada je kat atas tu..

Aku?

Dengan RM17..macam- macam aku boleh beli...

  1. Roti
  2. Telur
  3. sayur
  4. Buah
  5. Bahan Basah
  6. Minyak masak..
Untuk aku kan...ni bukan nak poyo...ini apa yang aku notice..dengan RM17 hingga RM20...
itu duit belanja aku 3-4 hari bekerja...serius sebab aku kan bawak bekal...dengan duit tu la aku beli bahan-bahan basah untuk bekal aku hari-hari...cukup...sangat- sangat jimat tapi korang kena la pandai bajet...beli sayur untuk 3 hari, ikan or kepingan ayam, telur dan roti...cukup cover sarapan pagi hingga lunch time...

Walaupun jimat kat KL...aku akan burst kebabom kat Seremban...lepas ni nak pantau balik...hehehe....

9 comments:

  1. rokok punya la mahal..kalau fida boleh buat beli roti selama 2minggu kot..duit sekarang laju macam air terjun je..penat2 kerja last2 p bakar pulak

    ReplyDelete
  2. boleh beli ayam sekor la buat masak!

    ReplyDelete
  3. Kalau dah nama perokok tegar, letak berapa RM pun akan dibelinya jugak.

    ReplyDelete
  4. kan...kalau simpan pun boleh buat duit holiday

    ReplyDelete
  5. haruslah perokok tegar berhenti merokok untuk lebih jimat dan menjaga kesihatan

    ReplyDelete
  6. Rm17 boleh buat beli lauk pauk ni SA....

    ReplyDelete
  7. Rm17 boleh buat beli lauk pauk ni SA....

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah