Sunday, November 24, 2019

Dah Masak Tengahari....

Hi korang...

SA dh siap masak dh..mak SA x sihat...batuk dan badan lemah-lemah..pagi ni tekanan darah mak sangat rendah..lepas dia cuci buah pinggang dan dh sarapan SA suruh dia rehat lepas makan ubat..dia batuk so tido tak lena...sekarang tengah on antibiotics untuk 5 hari..bila makan antibiotic..tekak dia jadi pahit..terus kacau selera makan dia..sebab kurang makan maka badan mak lemah dan tekanan darah rendah...ni tadi lepas dah tido dalam 2 jam..cek tekanan darah dah ok dh 128/76 berbanding pagi 99/58...

So tadi SA tanya mak nak makan lauk apa..dia suruh buat singgang ikan pelaling..SA terus je la masak...anak dara pun tolong SA kat dapur..SA ajar dia masak nasi dan sediakan bahan untuk tumisan sardin serta sayur...jadi cepat masak sebab lauk mudah dan ada pembantu...


Singgang ikan pelaling


Sambal sardine fav Dania


Sayur campur


Ayam goreng untuk budak-budak

Settle masak...SA hidangkan untuk mak makan dulu sebab mak nak kena makan ubat..nanti pukul 3 nak kena cuci buah pinggang lagi...dh bagi dia makan tadi...dh pastikan makan ubat ..SA melayan anak buah plak..dari tadi duk menangis je...SA amik..basahkan kepala dia..dukung bawak keluar rumah..x sampai 3 minit terus dia terlentuk tido...laaaaa menangis and meragam nak tido je rupanya....dh lama lama xde anak kecik so x dapat la nak pastikan apa sebab dia meragam..ibunya melayan abangnya makan...sabar je la...so hari ni SA x kemana...mak tak sihat ..so kena jaga mak je la...korang dh masak ke?

12 comments:

  1. Kecur pula tengok lauk sardin dgn sayur campur tu. PH suka lauk simple camni. Makan dgn nasi panas2 adoi sedapnya :)

    Moga mak SA sentiasa sihat aamiin

    ReplyDelete
  2. mulut tak selera itu mak SA nak makan singgang tuh, singgang kan rasa masam-masam sedap sikit kat tekak tu kan...nasibla SA memang pakar masak macam-macam, moga mak SA terus sihat dan stabil tekanan darahnya

    ReplyDelete
  3. bila tekak pahit mmg sedap makan makanan yg masam-masam sikit

    ReplyDelete
  4. semoga maknya cpt sihat..

    ReplyDelete
  5. sedap oiii..haish kekadang masakan simple pon lagi sedap tau..ishh salah timing bukak blog kak sa ni

    ReplyDelete
  6. mcm lama tk mkn ayam goreng tu hehe

    ReplyDelete
  7. Banyak jugak lauk akak masak. Sedap sedap semua tu

    ReplyDelete
  8. risau sangat kalau BP rendah. kena pantau dan makan ikut jadual. Semoga mak akak cepat sembuh..Aaminn

    Biasa ramai ramai semua memang banyak menu. Untuk budak budak wajib ada ayam goreng :)

    ReplyDelete
  9. antibiotik paling tak suka makan sebab busuk bau dia sampai air kencing kita pun jadi bau antibiotik..erkkk!

    moga mak SA cepat sembuh...ameen

    ReplyDelete
  10. halah halah..nasib baru lepas makan. lapar tengok gmbr makanan. hehe..tmbh2 SA yang masak. cewah..hehe

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah