Saturday, November 2, 2019

Kucing Pun Tau Nak Manja- Manja

Hi korang...

Pagi semalam kan x tau la cane si Oyen ni boleh masuk dalam rumah. Tau-tau dia mengiau je kejar SA...mengekor mana SA pergi..SA ni plak bukan berani sangat denga  kucing ni..SA mengaku SA penakut kucing..hahaha...sampai ke tua takut kucing ha...tapi si Oyen ni jinak betul..x tau la kucing sapa ntah..ada housemate SA ni memang suka ngan kucing..dia la yang bagi kucing-kucing ni makan...rasanya jiran-jiran punya kot..sebelum ni kucing warna hitam ngan kucing warna kelabu selalu ada kat rumah. Masa nak keluar semalam nak pi keja SA halau dia suruh keluar..SA nak kunci pintu rumah..tapi dia x nak keluar..sampai la SA nak kena angkat  dia..dah la dia besar dan berat kan...tu yang lekat nama Oyen tu


panggil2 dia nak snap gambar..dia x nak pandang pun


ni pun dapat sipi-sipi je


Dia menggesel kaki SA


Tengok la tu..


Puas SA menahan rasa geli...hahaha...sebenarnya takut dia terkam je...macam pengalaman dulu..kucing hitam tu terkam belakang SA..sampai bercalar...sejak tu SA makin x berani ngan kucing... yang ni rasanya dia nak manja je ni..pas tu maybe dia nak makan..tapi xde plak dia mengiau lapar ke apa...orang cakap jaga kucing ni rezeki...i mean murah rezeki... especially kalau jaga betul-betul dan bagi makan betul-betul kan....kat rumah Seremban memang x boleh la ada kucing..rumah SA tu nak kena selalu bersih..mak SA kan dialysis...so memang kena  jaga betul-betul kebersihan...bahaya kalau terkena jangkitan kuman....

8 comments:

  1. hihi kadang2 kucing tau sapa takut ngn dia saja dia lagi nak dekat. tapi yang ni special laa dia suka nak manja2.. jenis mencekau tu x suka..

    ReplyDelete
  2. Ingatkan sbb kaler dia oren sbb tu dipanggil oyen...

    ReplyDelete
  3. rumah cik nor ada pelihara seekor jer kucing.. tp dia blh plk bawk kawan2 masuk rumah..redho jer la bila kucing suka berkawan..haha

    ReplyDelete
  4. Hana's kucin itam Tu. Dia berkenaan kat akk tu

    ReplyDelete
  5. Kucing memnag manjakan kak SA. Saya pun suka kucing tapi tuhlah tak boleh bela. Sedar diri berpenyakit memang tak bela

    ReplyDelete
  6. Biasanya kucing akan suka nak bermanja dengan orang yang kurang dengan kucing kak. macam mak mertua tak suka kucing. Lama lama kucing asyik nak bermanja dgn dia terus boleh suka dengan kucing walaupun tak betul² suka.

    ReplyDelete
  7. betul kata fiza atas tu, kucing ni dia suka dekat dengan orang yang tak gemar kucing sebab dia rasa tak terancam bila dekat dengan orang takut kucing...kalo penggemar kucing, habis dia kena gomol nanti..hahaha

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah