Sunday, November 3, 2019

Menu Lunch Hari Sabtu 2 November 2019

Hi korang...

Hari ni SA nak update menu yang mak SA masak semalam..SA x x masak tapi SA membantu mak sediakan bahan-bahan..eh..SA goreng sayur ngan goreng ikan je..lauk lain tu mak SA yg masak...kali ni mak teringin nak makan masak lemak cili api ikan masin dengan nanas ..kebetulan ada ikan masin bawal yang adik bawak dari Sarawak tempohari. SA mmg x berani la makan ikan masin...takut darah tinggi plak kan...SA dh la jaga semua benda sekarang, cut sugar, cut salt...memang SA x la makan ikan masin walau keinginan tu ada..tak nak tanggung risiko la ...

Jom la tengok gambar....maaf kalau terliur..


Masak Lemak Cili Api Ikan Masin Bawal campur nanas


Kurma Ayam lauk fav Dania


Sayur bayam goreng


Acar jelatah...


Ikan tamban goreng...ikan ni jiran yang bagi


Alhamdulillah...SA makan nasi ikut sukatan diet 3S. Suku-suku separuh....cuma takde ulam..adik SA pelik SA makan sikit je..sekarang SA nak turunkan berat badan lagi 3kg...sebab tu jaga pemakanan...skrg ni berat maintan antara 57-59kg... haih..harap-harap tercapai la sebelum next check up January nanti...

6 comments:

  1. Airtangan orgtua tak pernah mengecewakan...walaun yg dimasak tu simple,kan..

    ReplyDelete
  2. Kesukaan Sis ikan tamban tu, masa goreng letak bawang, nanti garing bawang tu wangi aje..sedapnyaaa alahaii

    ReplyDelete
  3. Sedap sedap menu hari Sabtu akak. Hari Sabtu saya masak ribgkas ringkas je

    ReplyDelete
  4. memang bertambah makan dengan lauk-lauk macam nie..

    ReplyDelete
  5. Semua sedap sedap. Kalau Fiza ni tak tahan godaan makanan sedap ni. Terbaik kak amalkan cara pemakanan sihat

    ReplyDelete
  6. berat kita sama kak...nak turunkan gak ni...adehh payah betul...asyik nak makan ajee rasa

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah