Friday, May 12, 2017

Ketam Masak Lemak Cili Padi Idaman Hati..

Hi korang...
Maafkan lah SA, takde tujuan pun nak buat korang rasa terliur hari Jumaat yang oenuh Barokah ni..hahahhaa....well SA dapat beli seekor Ketam Gergasi dengan harga RM18 tau..ikut harga sekilo RM40, so dapat beli seekor RM18...ikut hati nak beli 2 ekor..tapi sedar diri kaki blom baik lagi...kang lain plak sakit yang timbul...tapi puas hati la sebab isi dia penuh...lepas ni x ngidam dh..


Penuh semangkuk..nampak x betapa besar ketam ni...


Masa dalam periuk...


Eh ada Udang Harimau..pun besar2 SA beli 6 ekor RM16


Sayur Tou Miu tumis belacan...separuh orang panggil sayur kacang...whatever it ia sayur ni sedap...


Alhamdulillah rezeki SA ...apa yang diidam dah dapat..haih mengalahkan perempuan mengandung kan...sabar je la..SA mmg macam ni..apa yg SA nak..kalau x dapat akan cuba dapatkan jugak..biasa la ni bila bulan nak mengambang sampai..keinginan lebih dari orang yang preggy...mengada lebih kan...

Kalau preggy sure tahap mengidam jadi melampau....

Korang yang tengok gambar ni sila bertabah ye..siapkan tisu kat sbelah...

Larikkkkkkk.......


15 comments:

  1. Bila SA share pasal makanan...memang syok..kadang jadi list juga..huhuhu..tak yah pening nak fikir menu...cuma ubah sikit...kalau SA guna ketam..PC guna sotong..ikut apa yang ada..hehe...

    ReplyDelete
  2. Dapnyeeee nengok 😋😋 btw, sayur kacang tu macam mana nak masak dia eh?

    ReplyDelete
  3. Mmg tgh bertabah. Ketam dan udang tu mmg nampak "jahat" sgt. :)

    ReplyDelete
  4. tak terliur kak...sebab tak suka makan ketam..kahkahkah!

    ReplyDelete
  5. sedapnya Sa, udang tu paling win sekali..

    ReplyDelete
  6. Ketam beso, udang beso, syok btul mkn tu

    ReplyDelete
  7. Amboih, besar-besar udang dan ketam tu. Sure kenyang makan... 😄

    ReplyDelete
  8. Sedapnya SA.. lapar lah pulak.. hihihi..

    ReplyDelete
  9. Adoi....kacur kak. Nampak sedap

    ReplyDelete
  10. menyampah masuk blog kak SA nih la.. manjang lapar kite nih kak.. adoi.. mengundang nak ke paso carik ketam lani.. hee~

    ReplyDelete
  11. terliur tengok ketam masak lemak tu, pergh!

    ReplyDelete
  12. saya sangat suka tou miu tu.. kalau masak dengan mee atau bihun goreng pun sedap sangat. manis dan segar rasanya..

    ReplyDelete
  13. Hai sedapnya ketam masak lomak ni. Nak masak kita je yang makan. Bertabahla

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah