Saturday, May 20, 2017

Patut La Cuaca Panas....

PERMULAAN MONSUN BARAT DAYA

Perasan tak seminggu ni cuaca panas lain macam? Ketara sungguh kan..SA fikir maybe sebab nak masuk bulan puasa sebab tu panas tak hingat kan...Dah la rumah sewa SA ni memang takde ekon..SA plak duduk bilik bawah memang selalunya sejuk la...ini tak..dari malam sampai ke pagi memaang panas...takde nak guna selimut lagi dah....

Rupa- rupanya memang dah keluar pekeliling mengatakan permulaan monsun barat daya...haih bertabah la....

Bila SA merungut cuaca agak panas ada plak yang kata..ala...panas dunia je...panas akhirat nanti rasa la plak..baru sikit dah tak tahan...hello....ko dah masuk neraka ke macam tau plak panasnya macam mana...looser betul la..tak boleh ke cakap yang elok- elok..Akhirat atau Kiamat tu memang la pasti...macam SA x berfikir plak nak sound macam tu...
Memang negara kita ni jenis cuaca panas Humid tau...kalau ada yang tak tahan itu normal la kan...SA memang akui tak tahan..sebab tu SA kalau kat opis rela duduk dalam opis sampai waktu balik...kalau balik kerja kalau boleh nak cepat2 naik train sebab tak tahan panas..Bertabah lah kita semua sampai bulan September ye...in the man time harap2 allah turunkan hujan, kesian pokok-pokok kekurangan air...

17 comments:

  1. owh baru tahu, tq SA for the info..")

    ReplyDelete
  2. Tapi kat sini hari-hari hujan...

    ReplyDelete
  3. kami dah lama mula di pantai timur ni..

    ReplyDelete
  4. patutlah... mmg mencabar ni dah le dah nak puasa ni

    ReplyDelete
  5. stress jugak ni. kena dgn bulan puasa plak tu

    ReplyDelete
  6. Kena minum air secukupnya kak. Lagi2 nak puasa ni kan. Jaga kesihatan ye.

    ReplyDelete
  7. dah agak dah. huhuhu sebab duk diam diam pun panas jugak. rasa bahang je

    ReplyDelete
  8. Patut la, rupanya dah masa musim panas. Semoga bulan ramadhan tahun ni dapat dilalui dengan jayanya. Kena banyakkan minum air kosong ni...

    ReplyDelete
  9. Betul.. kat Sabah kadang2 jam 8 pagi dan jam 4 petang panas sangat.. Nak buat aktiviti luar rasa macam kena gigit2 oleh cahaya matahari.. Ingatkan kulit ni yan sensitip..

    ReplyDelete
  10. tiap kali balik rumah je elsa stres sebab dalam rumah pun panas jugak huhu

    ReplyDelete
  11. owh.. ada perasan gak duk fikir panas nak hujan.. sbb malam selalu jer hujan...

    ReplyDelete
  12. Patut sekarang terasa bahang ja

    ReplyDelete
  13. Memang rasa berbahang ja SA..

    ReplyDelete
  14. dgr kt radio panas berpanjang sehingga oktober

    ReplyDelete
  15. kt KB mmg dah lama panas..huhu

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah