Monday, September 11, 2017

Perasmian Restoran Ayam Penyet Best Alpha Angle Wangsa Maju

Ayam Penyet BEST, Alpha Angle Grand Launching #bestsekali4all

Hi korang...

Pernah makan ayam penyet? Suka makan ayam penyet?Haaa...ada berita menarik buat korang yang tinggal berhampiran Alpha Angle Wangsa Maju..cawangan terbaru Restoran Ayam Penyet Best kini dibuka...best la korang...tak ada idea nak makan dengan family kat mana, boleh terjah Restoran Ayam Best...best ke?Harus la bestttt....kalau tak best SA x cerita...hidangan Ayam Penyet Best yang sememangnya sesuai untuk seisi keluarga dan sememangnya makanan yang berasal dari Jawa Tengah ini mampu menambat hati masyarakat Malaysi baik dewasa mahupun kanak-kanak. SA sendiri selalu memilih Ayam Penyet sebagai hidangan pilihan kalau buntu tak tau nak makan apa.

Ayam Penyet Bagus Sdn. Bhd Meraikan kejayaan itu dengan menubuhkan dan melancarkan outlet terbaru di Alpha Angle Shopping Centre, Wangsa Maju. Acara ini dirasmikan oleh Menteri Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), YB Dato 'Seri Hamzah bin Zainuddin, Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) YBhg. Dato 'Sri Jamil bin Salleh, Pengarah Perbadanan Nasional Berhad (PNS) YBhg. Dato 'Syed Kamarulzaman, dan pengarah Ayam Penyet Best, Dato' Lim Teong Hui, Encik Andrew Teh, Encik Mark Ng Beng Huat dan Encik Ng Boon Ching. 

Rakan kongsi perniagaan dari negeri yang berlainan di Malaysia, Selebriti / Blogger - En. Jocko, blogger, dan media telah dijemput untuk menyaksikan majlis perasmian Restoran Ayam Penyet Best ini.

Restoran Ayam Penyet Best Alpha Angle

Sedikit tentang Ayam Penyet BEST yang telah menjadi salah satu rantaian makanan dan minuman yang paling cepat berkembang di rantau Semenanjung Malaysia. Ditubuhkan pada tahun 2010, kini terdapat kira-kira 20 cawangan di Semenanjung Malaysia dan bertujuan memiliki kira-kira 25 cawangan akhir tahun ini. 

Ayam Penyet hidangan yang enak dan istimewa berasal dari Jawa Tengah dan keasliannya tetap dikekalkan walaupun ia berasal dari negara seberang. Keistimewaannya ialah citarasa cabai "sambal" yang menjadikan kombinasi yang sempurna untuk hidangan ini. 

Oleh itu pilihan"Slogan dan Hastag #bestsekali4all iaitu B-Bestie, E-Enjoy, S-Spicy, T-Tasty yang bermaksud keluarga, kawan-kawan dan rakyat Malaysia dari semua lapisan masyarakat datang bersama-sama untuk menikmati Ayam Penyet Best.

Bunting /banner yang disediakan di luar restoran 

Ketika Majlis Pelancaran pada 7 September 2017,Ayam Penyet Best merayakan pembukaan outlet kelima belas di Alpha Angle Shopping Centre. Acara ini dihadiri oleh orang-orang nama besar dari pelbagai kerajaan. Pengerusi Ayam Penyet Bagus Sdn. Bhd., Dato 'Lim Teong Hui mewakili lembaga pengarah yang membuat ucapan penghargaan kepada VVIP dan para hadirin yang menghadiri majlis tersebut terutamanya KPDNKK untuk menyediakan syarikat dengan panduan dan alat sokongan dalam sektor perniagaan francais sepanjang tahun.

Menteri Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), YB Dato 'Seri Hamzah bin Zainuddin memberi ucapan dan merasmikan majlis


Dalam ucapannya, beliau turut mengucapkan terima kasih kepada PNS atas nasihat mereka dalam sektor perniagaan ini dan juga mengucapkan terima kasih dan berterima kasih kepada semua pelanggan selama bertahun-tahun atas sokongan setia. Menteri KPDNKK YB Dato 'Seri Hamzah bin Zainuddin dalam ucapannya menekankan bahawa perniagaan francais di Malaysia telah berkembang dari semasa ke semasa, beliau berharap perniagaan sedemikian boleh berkembang di rantau ini dengan pemikiran yang betul dan perniagaan francais Malaysia dapat melebarkan sayapnya ke luar negara untuk mendapat pengiktirafan di seluruh dunia dan bersaing dengan jenama antarabangsa.

Beliau berharap perniagaan francais tidak hanya mewujudkan lebih banyak peluang pekerjaan, tetapi juga dapat menarik pelabur luar negeri. Menyoroti majlis itu ialah majlis pemotongan riben yang dirasmikan oleh menteri KPDNKK, pengarah PNS, dan Pengerusi Ayam Penyet Bagus Bagus. Bhd. Diikuti oleh pertukaran memorandum persefahaman (MOU) antara pengarah operasi Encik Mark Ng Beng Huat dan pengarah kewangan Encik Ng Boon Ching dan rakan kongsi perniagaan Wilayah Selatan Encik Ang Hong Theng dan Encik Andy Yew Boon.

Barisan pertama (Dua dari kiri) Dato’ Lim Teong Hui (Pengerusi), YB Dato' Seri Hamzah bin Zainudin (Menteri KPDNKK), Mr. Mark Ng Beng Huat (Pengarah Operasi), YBhg Dato' Seri Jamil bin Salleh (Ketua Setiausaha KPDNKK) dan Mr. Andrew Teh (Pengarah Pemasaran) di acara memotong riben sempena Majlis pelancaran Ayam Penyet Best

Pertukaran Memorandum Persefahaman (MOU) antara Pengarah Ayam Penyet Best, Encik Mark Ng Beng Huat dan Encik Ng Boon Ching (Pengarah Kewangan) dan rakan niaga dari Wilayah Selatan, Encik Ang Hong Theng dan Dato Andy Yew Boon Huah  disaksikan oleh tetamu khas acara tersebut.

Penyampaian cenderahati kepada Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) YB Dato' Seri Hamzah bin Zainudin dan Dato' Lim Teong Hui sebagai tanda penghargaan menghadiri majlis Pelancaran Ayam Penyet Best.

Foto sebahagian tetamu bersama YB Dato' Syed Kamarulzaman (Pengarah Urusan PNS), Dato' Seri Jamil bin Salleh, Datuk Wira Md. Latip Saruggi, (Bekas Presiden Persatuan Francais Malaysia), dan Pengarah Ayam Penyet Best, Dato' Lim Teong Hui dan Encik Mark Ng Beng Huat

Sesi foto (baris pertama) dari kiri ke kanan Encik Mark Ng Beng Huat, YBhg Dato' Seri Jamil bin Salleh, YB Dato' Seri Hamzah bin Zainudin, Dato' Lim Teong Hui, Encik Andrew Teh, (baris kedua), Encik Ng Boon Ching dan Puan Ng, Encik Ang Hong Theng, Encik Andy Yew Boon Huah, Cik Vicky Leong (Francais APB) dan Puan Teh


Turut diadakan acara penyampaian sijil kepada francais dan rakan niaga untuk semua tahun kerja keras dan sokongan ini. Dato 'Lim Teong Hui juga mewakili Ayam Penyet Bagus Sdn. Bhd. Dengan memberikan cenderahati kepada tetamu khas untuk mengucapkan terima kasih kepada mereka untuk datang ke acara tersebut. Cabutan bertuah menjelang akhir majlis turut diadakan untuk menghiburkan hadirin yang hadir.

Sebelum majlis berakhir para tetamu kehormat dan tetamu yang hadir di jamu dengan makanan dan minuman yang disediakan pihak restoran. SA sempat merakamkan gambar makanan yang disediakan..jom kita tengok gambar...



ayam penyet


Udang goreng 


Rendang daging


Sambal ayam penyet yang terkenal sedap


Nasi putih


Keropok sayur dan keropok belinjau.


Menarik kan?

Selamat mencuba...

Untuk maklumat lanjut, sila lihat laman web rasmi :


Facebook: Ayam Penyet BEST

16 comments:

  1. Selamat pagi sis. Ibu tak pernah lagi cuba makan ayam penyet

    tapi orang kata sambal dia sedap

    ReplyDelete
  2. dh buka kt wangsa maju ye..bole la try nanti

    ReplyDelete
  3. SA awat kecik bebeno tulisan nya...perit mata nak baca hihi...tapi nasi ayam penyet kegemaran lina di carta no 1 hihi...dapnyerrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha...dah ok kan..format lari la...penat kejor

      Delete
  4. tgk ayam grg ngn udang tu pun dh tau sedap.. pasni blh la try ayam penyet kalau ke alpha angle... dh makin banyak pilihan restoren kt situ...

    ReplyDelete
  5. wah,....saya ngileran lihat aneka kulinernya mbak, oh iya di dekat kota saya juga ada restorant ayam penyek, saya sering mampir disitu, saya paling suka bagian paha ayam, rasa nya gurih dan lezat

    ReplyDelete
  6. Wah boleh lah ke wangsa maju jer lps ni kalau nak makan ayam penyet.

    ReplyDelete
  7. perhhh ayam penyet memang sedap!!!!

    ReplyDelete
  8. lor sepelaung jer dr rumah ni..ayam penyet mmg sedap sangatt esp sambal dia..

    ReplyDelete
  9. pergh..telan liur tgk gambar..:)

    ReplyDelete
  10. Belum pernah cuba Resto Ayam Penyet Best ni. Tak tahu pun yang Alpha Angle tu masih ada lagi selepas Aeon berpindah ke AU. Rajin juga saya ke area Wangsa Maju ni. Lain kali bolehlah cuba rasa kat sini. Anak-anak memang suka makan ayam, takda hallah nak menyinggah.

    ReplyDelete
  11. Memang sedap ayam penyet best miza sempat rasa dekat cawangan USJ.

    ReplyDelete
  12. Ayam penyet memàñg sedap

    ReplyDelete
  13. nieyl menu kalau ayam memang x boleh di pisahkan...
    ayam oo ayam..hehehe

    ReplyDelete
  14. pernah makan sekali ayam penyet tu tapi tak kena tekak tapi yg ni mcm lain je

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah