Saturday, September 23, 2017

Perangai Abah SA Kalau Korang Nak Tahu


Hi korang...
Salam Maal Hijrah...bercuti ke mana tu?
SA ada ni ha kat Seremban...semalam gerak balik dari KL tengahari..sampai Seremban diorang kat kampung plak...aduhai terpaksa SA naik grab..kenapa x naik taxi? Dari pekan Seremban nak ke rumah SA taxi charge RM20..naik grab car kalau peak hour RM10..kalau biasa RM8...zaman sekarang kena jadi pengguna bijak kan..

Well tersasar dari tajuk plak...SA balik umah tengok umah kacau bilau..ni mesti si Opick balik ni...lain macam je bersepah..kemas umah..basuh baju..kemas sapur semua buka fridge...tudiaaaa...penuhnya makanan...mak aiii...ni nak buat stok bape tahun ni...dengan ayam...dengan ikan...ikan keli apa segala bagai penuh fridge...ni la perangai abah SA..suka penuhkan freezer...korang tgok la tu...haih..pening...masaknya x pernah abih...tapi bila pi Zemart mmmg bertambah la bahan basah tu ha....aduhaiii...sabor je la....bila fridge kosong pening...bila penuh pun pening...bukan pening apa..pening sebab x tau nak masak apa....
Dengan minat abah SA pi mancing kan...terus stock ikan banyak giler...adakala abah ni pandai...dia siang ikan tu..pas tu hantar kat umah kakak dia..kakak dia beli la kan...diorang suka ikan keli or ikan tilapia...dapat la abah duit sampingan....

Abah korang macamana?

Ada tak persamaan dengan abah SA?

Meh la kita share citer  skit.....

17 comments:

  1. Part penuhkan freezer tu mmg best..part nak kemas kan fridge adooiiiii..kelemahan Sal kat situ gak..lama aihhh tak singgah jengah sis SA. Harap sihat selalu..

    ReplyDelete
  2. samalah SA....kt umh tu dah macam kedai runcit tau...semua ada...pastu kalau kami balik mesti diaorang sruh bawak balik beras,sabun...huhu sedihnyaaaa...

    ReplyDelete
  3. Ayah mama dulu mancing masa mama kecik2 skrg x mancing. Mancing Di sungai Pahang selalu gak dibawa balik belut. Menyiang la dia sengsorang sebab mak ngeri nk Siang haha

    ReplyDelete
  4. Ayah JM besederhana je. BIla perlu baru beli. Makan ala kadar je...

    ReplyDelete
  5. arwah ayah cik timm pulak dulu2 klau nak dia beli barang, mak akan gitau nak brg pe, cik timm tukang tulis nota bgi..

    ReplyDelete
  6. Kak ana pun stok dua minggu gak dalam fridge penuh kotak aiskrim, pernah sekali anak buah datang buka freezer ckp maa long banyaknya aiskrim sekali buka..ikan daa haha :)

    ReplyDelete
  7. mak kita pun ada pewnyakit ni gak kak...'
    kita dengan kakak kita jenis sakit mata tgk byk2 mcm gini...
    sebab tak tau bila tahun nk habis nya

    ReplyDelete
  8. Bonde pon cuti 3 hari, kemas peti sejuk bagi clear... mana yg boleh disimpan dan buang mana yg dah rosak dan tak boleh digunakan.

    ReplyDelete
  9. Husband saya macam ni, SA..saya yang pening nak menyumbat segala ikan, daging, ayam kat dalam tu..udah la peti ais nya sederhana je..tapi alhamdulillah nak masak tu, tak ada la susah hati barang tak ada..bukak je peti ais, pilih yang mana nak...

    ReplyDelete
  10. ayah cik nor thu makan jer..bab peti ni dia xambik tahu sangat..hihi

    ReplyDelete
  11. Abah Kak Sue pula suka mengemas, tak boleh sepah rumah langsung nanti bising Abah Kak Sue..

    ReplyDelete
  12. Haha. Penuh stok utk masak tu kak. Tak pening nak beli bahan dah kalau penuh mcm ni.

    ReplyDelete
  13. Abah saya dah meninggal dunia. Dah 28 tahun dah

    ReplyDelete
  14. haha senang kalau macam ni, tambah bila anak anak semua balik. takyah keluar gi pasar dah

    ReplyDelete
  15. hadoi lah :-) cute sgt.
    memang serabot. tapi tu la kenangan kita dgn abah kita.
    abah aida langsung tak memasak.
    big boss in the house.
    dia tau, makanan siap berhidang :-)

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah