Thursday, September 14, 2017

Makan Sup Tulang Lembu Korban Di Aidiladha

Hi korang...

Semalam dah baca pasal aktiviti buat lemang kan...so yang ni plak entry untuk esoknya..hari raya Aidiladha kami balik kampung lepas Sembahyang Jumaat...semua adik beradik nak balik beraya...ada yang dah lama tak balik kan..SA yang demam takkan nak tinggal sensorang kat rumah...ikut la balik kampung...kebetulan pulak rezeki kami diorang tengah masak sup tulang...banyak dapat tulang lembu korban kan...so terus buat sup tulang...seperiuk besar diorang masak...wah....memang tak tolak la...rezeki betul..langkah kanan kata orang kan...dalam pukul 4 macam tu dah siap masak dah....


seronok kan masak guna kayu api macam ni....


Sedapnya...rasa macam nak repeat lagi la


semua lepak kat pangkin ni ha....x sesia Pak Lang buat pangkin ni...boleh lepak petang- petang kat sini


Semua x sabar nak makan sup daging


Abaikan muka SA yang demam dan x selera nak makan...


Abah bukan main lagi..khusyuk makan sup daging...mak plak makan lemang...sedap weyh lemang kami


seronok berkumpul macam ni....makan rebut2...


alaaaa...lindung muka SA


Haaa baru ok


Sup tulang best


Rendang daging


orang demam dapat sup tulang

Memang lepas makan sup tulang tu rasa la segar skit...tekak rasa lapang je..tapi kejap jer..malam tu batuk makin bertambah...lama la SA terpaksa MC...rasa berslaah jer masa tu sebab jarang SA MC lama kan...tapi memang tak boleh elak...nasib tak warded jer sebab masa tu ward penuh...tapi sekarang SA dah ok skit dah...batuk2 tu ada la sikit lagi...SA kalau dah sakit..mesti sakit dalam jangka masa lama...itulah cerita Aidiladha SA yang sederhana...pengalaman demam teruk...aduhai...kalau boleh tak nak la sakit time raya ni...susah dibuatnya.....

11 comments:

  1. syok sgt suasana kampung..hirup sup tulang kt laman umh gtu

    ReplyDelete
  2. Cecah roti dan sup tulang, sedap tu sis...

    ReplyDelete
  3. Sa,kalau ramai-ramai macam ni best tau makan.kena pulak makan sup tulang,memang berselera habis

    ReplyDelete
  4. tulang mahal wohh sekarang ni kak..

    ReplyDelete
  5. sedap tu sup tulang.. buat juga raya baru nih.. sama laa kita, kalau jenis tak sihat nih makan masa banyak hari baru ok..

    ReplyDelete
  6. Bukan kata sup tukang lembu korban, daging korban pun sy x merasa..hahaha

    ReplyDelete
  7. Eh tukang pulak..tulang kak..tulangggg

    ReplyDelete
  8. sedap tu sup tulang, makan ramai ramai pulak kan, memang naik selera la

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah