Monday, April 8, 2013

Goreng Pun Sodap...


Pernah makan ikan tilapia?suka?
oh aku is suka banget ngan ikan ni...kalau dapat ikan tilapia hitam lagi best....
masak apa best?
sweet sour sedap...masak lemak cili api pun sedap...masak  kicap pun sedap...goreng mcm tu jer pun sodap..x percaya?korang pi la pasar malam jap lagi...peh tu korang beli..x reti siang kalu..leh suruh org tu siangkan...then dah basuh bersih2...boleh la goreng...garamkan ngan kunyit..haaa...goreng...tp jangan garing2 sgt..Medium well pun ok...hehehehe....takut hanyir??alahaii...basuh betul2 la...lumurkan asam jawa ke..
basuh ngan limau kasturi ke...sure hilang bau hanyir dia...tp kalau dah azali rasa ikan tu rasa lumpur..
aku x dapat nak tolong ye...Abah ckp ikan kalau ada rasa lumpur bermakna itu ikan bela yang xde air lalu...apa air lalu?maksudnya kolam yang xde air mengalir la..just air kolam semata....apa lagi...moh ler terai....sodappp...

14 comments:

  1. Suke gak!! Goreng garing2... Buat belado....fuhhhh terangkat lah along oiii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap kan lieya..rugi sapa x mkn ikan tilapia..

      Delete
  2. terliurnyer..walaupun belum digoreng lagi..:)

    ReplyDelete
  3. suka kak. goreng masak sambal cili api fuhh terangkat

    ReplyDelete
  4. ala, akak saja tau.sy suka sgt tilapia merah.
    suka mkn kalau blk kedah.mak terus pi beli kat sangkar dia tepi sg..

    goreng garing pastu simbah kuah cabai...:)

    * sy tak letak cili pon.pedas rempah tu dah ok..nak ummph buat cabai jeruk je..hihi

    ReplyDelete
  5. ermmm sedap...betul cadangan lieya...tu *mesti sedappp...

    ReplyDelete
  6. den makan ikan tak banyak tulang jer...hehe

    ReplyDelete
  7. mmg faveret tilapia, 1 keluarga suka, leh makan sekor sorg. hehe =)

    ReplyDelete
  8. kak,,hikss fiza xmakan ikan ni :p, mkn ikan kembung je :p

    psst- fiza dh email dah no tepon mmber fiza kt email akk.nanti check oke :)

    ReplyDelete
  9. AJ tak makan ikan..
    Hehheheh..
    Buatlah apa pun, tetap tak jalan...
    Kihkihkih...

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah