Tuesday, January 5, 2016

Bekalan Hari Ini

Selain menabung...aku jugak selalu bawak bekal pi kerja...baik sarapan mahupun lunch...semua tu terpulang pada diri sendiri..kalau malas atau takde effort..memang duit gaji tak cukup la sebulan tu kan...bila bawak bekal ni siap boleh jimat simpan duit dalam ASB...

Jom tengok apa aku masak untuk bekal hari ni...



Ikan keli berlada...cili api dah abih so campur plak ngan cili boh...jadi macam gitu...


Terung goreng...

Alhamdulillah kenyang...

Perut kenyang hati pun senang then boleh sambung buat kerja yang berlambak ni....paling best dapat kongsi dengan kawan- kawan sorang sedikit..sharing is caring...bila makan sorang sikit boleh merapatkan silaturrahim kan...itu yang best...hehehehe....

Korang makan apa ari ni?

12 comments:

  1. ikan keli berlado fav tu...yummmm

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..kombinasi yang menarik dan sedap tu..

    ReplyDelete
  3. bestnya bekal keli belada terung goreng
    rajinnya masak !
    kita malas hoih hihi

    ReplyDelete
  4. rajin nya akak.... dana kene belajar rajin bwk bekal mcm akak lah...

    dana nih rajin nyer kejap... minggu nih berbekal minggu dpn mls heheh

    ReplyDelete
  5. nyum nyum.. dapnye lauk kak SA rini.. tgk pn terliuq.. :)

    ReplyDelete
  6. Wah rajinnya akak masak utk bekal...
    Cik akak tak sempat nak bertapau bagai

    ReplyDelete
  7. sambal sotong dengan timun..bawak bekal jgk. sbb xsmpat mkn kt rumah..

    ReplyDelete
  8. bagos2 memang bole jimat banyak kalau bawa bekal dari rumah kan...hari ni akak goreng ikan dan tumis cili sayo peria campor telur...

    ReplyDelete
  9. bagus juga bawa bekal, berkhasiat dan jimat kan

    ReplyDelete
  10. Keli berlada dan terung goreng - dua2 kesukaan mak walaupun mak tak pandai nak 'uruskan' keli...makan je pandai... :)

    ReplyDelete
  11. Kat dlm fridge ada terung SA....tulah... ingat nak masak semalam, sampai sudah lum masak hihi...
    Eloklah bawak bekal sebenarnya, terjamin kebersihannya, jimat pun jimat...

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah