Wednesday, January 6, 2016

Pijar Jejariku Kerana Ayam Masak Kicap

Hi korang...

Ni la masalahnya bila semangat memasak untuk bekal...hehehehe....sampai pijar jari...tanya petua nak hilangkan panas pijar cili di jari jemari...ada kata masukkan tangan dalam beras...aku buat gak la..tapi sekejap je so memang tak hilang la..berair- air mata menahan pijar...padahal cili takde la banyak pun...setakat untuk hiasan je...

Apapun ini la hasil masakan aku malam tadi kecuali sayur tu aku goreng pagi tadi...

Ayam masak Kicap



Sayur Bok Choy goreng

 

Alhamdulillah rezeki hari ni...

Bekal tengahari nanti...cukup la dua lauk..memang kebiasaan aku masak or makan kena ada sayur...takde sayur macam tak lengkap...

Hari ni dah 6hb...sekejap je dah 6 hari di tahun baru kan...betapa cepatnya masa berlalu...PMS tak hantar lagi weh...dateline 15hb.....kerja sibuk ni....

18 comments:

  1. Sedapnya tengok ayam tu. Nak sikit :)

    ReplyDelete
  2. resepi ayam masak kicap. nak tahu juga kot2 leh improvise kte nye resepi ayam masak kicap. hehehhee

    ReplyDelete
  3. rajinnye .... pijar sbb ape .... byk sgt letak cili api ke

    ReplyDelete
  4. lunch jap lagi sally sampai...nak lunch sekali..hahahaha

    ReplyDelete
  5. camner boleh jadi pijar jari tu??? hehehe tapi bekal tu nampak menyelerakan..

    ReplyDelete
  6. Assalam...sedap ayam masak kicap digandingkan dgn sayur bokchoy.

    ReplyDelete
  7. itu pun dah cukup untuk bekal tengahari...kan

    ReplyDelete
  8. Masak kicap faveret rumah ni tu.
    Awak ramas ke cili tu SA sampai pijar tangan tu.....mmg tak selesa kalau pijo ni ek.
    Ada org ckp buh losyen....

    Rajinnya lahai bawak bekal SA.....

    ReplyDelete
  9. rajin akak... kalu dana dpt bt ayam kicap tuh pun dh ckp utk bekal hehehhe

    ReplyDelete
  10. adeh..lapar pula cik akak...telan air liur lah jawabnya..hihi

    ReplyDelete
  11. sy pun msuk tgn dlm beras.@ try rendam dlm air suam.huhu. tau dua ni je.

    sejenis yg xreti mkn byk2 lain jgk. Kalau msk ade lauk satu & sayur. Atleast kalau xmasak sayur ade lah timun buat ulam..jadila..

    ReplyDelete
  12. ayam masak kicap feveret adik lelaki saya, x segebgam cili padi x sah

    ReplyDelete
  13. SA kalau office dekat memang Bonde minta sikit ni.. mengancam ayam masak kicap nih

    ReplyDelete
  14. uuish ayam masak kicap kalo homemade mmg ohsem =D

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah