Thursday, January 14, 2016

Nikmat Weekend Bersama Keluarga

Hi korang...

Walau macam mana penatnya melalui hari- hari biasa bekerja tapi bila balik ke pangkuan keluarga masa weekend memang la satu kepuasan yang tak terhingga...nak pulak melayan 2 orang anak dara aku yang macam- macam hal..tambah plak si kembar...pas tu ngan aku yang demam sampai sekarang..batuk melampau- lampau..sangat tak selesa..aku MC hari Isnin walau ada farewell rakan sekerja pagi Isnin tu...memang tak larat betul...dah la minggu appraisal kan...sangat hectic...

Jom skodeng menu yang sempat aku amsak sebelum aku tumbang akibat demam...


Kari kepala ikan jenahak...


Sayur bayam tumis air


Ikan pelaling goreng


Ulam pegaga..

Ini je yang aku masak masa Sabtu tu...tapi memang betul la..bila kita dah masak..tiba time makan takde la beria makan banyak,...jadi takde selera..lebih suka tgok yang lain- lain makan..si kecik Qhaira tu pun makan jugak..lauk pedas pun takpe..semua dia balun..dah tak nak bersuap sangat..nak makan sendiri..tapi banyak jatuh ke lantai la..kakak Dania macam biasa berselera aje...
Ini la rutin aku setiap minggu bila balik Seremban...cuma Ahad tu aku dah tumbang dah...demam teruk dah...sian abah terpaksa masak plak...harap2 demam aku ni akan hilang cepat...tak larat batuk je ni...ntah mana datang batuk macam ni..macam tak lepas je....

15 comments:

  1. Assalamualaikum..Semoga SA cepat sembuh..jgn lupa minum air masak banyak2 musim panas ni..Ape2 pon menu SA masak tu memikat selera..

    ReplyDelete
  2. ayoooo mcm2nya akak msk... sedap2 lak tu menu....
    demam tahun baru ye kak

    ReplyDelete
  3. betul tu along...saat bersama keluarga laa paling mendamaikan jiwa.... lagi2 dpt masak utk dieorg..biase mmg mcm tu along...dah masak penat, kdg2 kite tak beriye mkn...tapi tgk ahli keluarga yg lain makan kite rase puas hati dah...sedap menu along masak...

    ReplyDelete
  4. walaupun kdg2 org tengok masakan kita ni biasa2..tp mknn biasa2 yang masak kat rumah ni lah masakan yg tak pernah jemu...nyumss..

    ReplyDelete
  5. Bestnya semua makanan yg simple & fav tu :)

    ReplyDelete
  6. Get well soon sis! Mmg seronok masak ntk org .. nk2 mkn byk .. byk rht ya sis

    ReplyDelete
  7. kalau makan ubat pon takde kurang..try ada cuba petua ni...ambil limau kasturi pastu belah dua dan lumurkan dengan kapur sireh...nanti gosok2 kan kat batang leher tu rata2...biarkan semalaman...mana tau dgn kuasa Allah serasi...moga cepat sembuh dik

    ReplyDelete
  8. banyak2 minum air ye..moga cpt sembuh

    ReplyDelete
  9. GWS dear.. Minum air kosong byk2 =)
    Wlupun x sihat tp gigih sis masak. Heheh thumbs up!

    ReplyDelete
  10. memang pun SA..orang yang suka memasak ni lebih suka tengok orang makan apa yang dia masak..

    ReplyDelete
  11. Dalam tak sihat pun banyak juga masak lauk Kak SA. Hebat lah. Sja pun biasa masak 2 jenis lauk je, uhukhuk. Get well soon Kak SA.

    ReplyDelete
  12. betul tu.
    alahai semoga cpt sembuh ye kakak
    saya awal thn baru dah kena demam.hihuhu
    lepas demam kepala pulak sakit. mmg ting tong sesangat

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah