Saturday, July 24, 2010

Maggie...

Korang suka makan mee maggi kan?jangan kata ada yang x suka makan.....Lisa sukaaaa sangat tapi jarang la amalkan..sebulan 2 kali mcm tu boleh la..selalu maggi ni Along Lisa yang suka....so..jom berkongsi idea cara masak maggi ikut selera korang nak? sure kak ina mail pun suka nih...cara Lisa?Alaaaa....cara Lisa biasa jer...

  1. tumis bawang putih dan bawang merah
  2. racik cili api
  3. masukkan perencah
  4. masukkan air
  5. dah mendidih masukkan sawi banyak2
  6. pecahkan 2 biji telur
  7. masukkan maggi

Tapi puan2 sekalian..maggi tu Lisa x suka terlalu kembang tau..bila kuah dah menggelegak masuk maggi terus tutup api...hehehe..baru la rasa kenyal..separuh orang suka yang kembang skit..x best la kembang2 nih..cepat kenyang kan....

Apa maggi pilihan u olls?

Lisa dah semestinya....MAGGI KARI ..




So..apa lagi...jom la kongsi dan bertukar resepi.....

10 comments:

  1. yummy..terus lapar maggie.. tp, shu suka maggie kari cintan... maggie dia mmg kenyal..

    ReplyDelete
  2. aku ske megi grng cap mi sdap...mmg sdap lah...tingat2 nih...hihihih...tp klu kari aku mina maggi nyer cap lah...hekhek

    ReplyDelete
  3. sebenar nye mee segera ni kena msk mee nye dulu.pastu tos kan buang air dia.msk kuah pulak siram atas mee tu.sebab mee tu ada bahan ape nth nama nye yang membahayakan.

    ReplyDelete
  4. boh sawi banyak2.
    pastu nak makn perah asam limau sikit..
    cili padi tu wajib boh..
    terangkatttt!

    ReplyDelete
  5. masakkan utk aku...mcm meletoooppp jek maggi ko tuh........

    ReplyDelete
  6. sama lah!! akak & en. teman dua2 penggemar maggie kari! kiteorg suke yg HOT tu! then cili padi & telor adelah wajib! :D

    ReplyDelete
  7. me suka jer mkn maggi :) tp tak leh kerap sgt nanti muak :p
    salam ziarah dari Nottingham UK

    ReplyDelete
  8. Akak pun br kenduri meggi sabtu lepas! Memang syiokk makan time2 hujan. Memang x elok pd kesihatan tapi kita, biaselah...yg terlarang itu godaan!

    ReplyDelete
  9. maggi kari memang peberet akak, lagi kalau cintan.sodap.cili api kena banyak.meletup

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah