Monday, July 26, 2010

Durian Oh Durian

Manggis dan rambutan baru nak belajar masak..
ini antara isi yang elok..sebab ada yang x suka sebab pahit skit..maka buat tempoyak
ini yang nak dibuat tempoyak
abah yang kupas abah la rasa dulu kan...
Hero kupas durian ..
ini durian kampung 100% tau..
banyak kan...tapi x habis pun..



Hai u olls,

Sabtu lepas Lisa and family balik kampung lagi...biasalah kalau musim buah ni sure tiap2 minggu kami balik kampung...tapi minggu ni takde la overnight kat sana..maybe minggu depan kot...seronok makan buah sampai Lisa muntah lepas makan durian ..dekat 5 biji Lisa makan terus x leh tahan and mcm biasa..muntah la.....x semua durian tu habis dimakan,mana isinya yang agak kureng or dah terlebih masak,kami buat tempoyak..Lisa x berapa suka tempoyak tapi kalau ada makan jugak la..kalau bab hantu tempoyak adik bongsu Lisa tu memang nombor satu...rindu pulak kat dia..kalau dia tau aktiviti kami kat sini sure dia mengamuk....minggu depan nak balik lagi...bukan sebab buah tapi sebab nak buat BBQ dan ahad nak gotong royong bersihkan kubur arwah wan dan atuk Lisa..makin tinggi semak samun..ye kawasan perkuburan betul2 sebelah umah mak lang Lisa...takut?eh takde la...diroang dah biasa...kalau Lisa..memang penakut..ada cerita di malam kami nak balik...tunggu next entry yer...


5 comments:

  1. bukan durian yg menggoda hati... tapi itu manggis... wahhhhhhhh... sedapnya manggis... singguhpon hitam dipandang manis... dimakan sedap... hehehe

    ReplyDelete
  2. fatin, pun suke..durian..tpi x hantu durian sngatlah..huhu..tmpoyak pun..bst gak..hehehe

    ReplyDelete
  3. salam kenal..sedapnya dpt mkn mcm2.. sy kat sini dpt tgok jer... adeihh... :)

    ReplyDelete
  4. waaaaaaaaaaaa... geramyer tengok buah2 tu! especially doriannn!!!

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah