Wednesday, July 28, 2010

Kena Dajal

hi u olls,

Lisa janji ari tu nak citer pasal mamat ni kan...dia ni adik sepupu Lisa..baru ajer keluar penjara...what!!!!penjara...yes..kawan2.....dia baru jer keluar penjara bulan lepas...semuanya kerana DADAH..dan yang bestnya..dia kena dajal dengan kawan2 dia...maybe disebab kan masa dia kena tangkap subuh pagi masa bulan 3 kalau x salah, dia meronta2 dan selamba je maki inspektor ppuan tu maka dia nyer keputusan makmal utk ujian air kencing asyik di tangguh..3 bulan lebih duk merempat dalam penjara sungai buloh..kesian..sebenarnya keputusan makmal dia negatif tapi dia nyer kes asyik ditunda...dari seorang yang gemok dah jadi kurus.
Apa yang Lisa nak ceritakan di sini dia macam dah banyak berubah..dulu dia seorang yang periang,asyik suka berlawak..tapi sekarang sejak dah keluar penjara ni dia jadi pendiam..suka mengasingkan diri..banyak termenung seolah -olah trauma dgn apa yang berlaku..kesian memang kesian tapi salah dia jugak..bergaul dgn kawan yang makan kawan..kawan dia lepas dia yang kedalam..Lisa x tau sangat kisah sebenar tapi the best part is kad pengenalan dia masih ada di tangan inspektor ppuan yang dia maki tu dan dia x nak amik..Handphone Nokia N82 dia lesap begitu ajer..hai..nasib..nasib..kalau lepas ni x serik lagi tak tau la..tapi cane nak buat dia ok mcm sebelum dia masuk penjara erk? dia ada ckp sepatutnya masa Lisa kahwin dia jadi orang kuat penanggah tapi dia xde..sedihkan..bergenang airmata dia masa dia ckp mcm tu kat Lisa...

6 comments:

  1. sapalah dajal dia, jahat betul.mana tak trauma, duduk dalm penjara.tapi penjara tak trauma sangatlah, makan sodap.lokap ye trauma.cam tu kena bawa dia jumpa kaunselinglah.jangan biarkan dia menyendiri.

    ReplyDelete
  2. kalau dah negatif kenapa nak tangguh2 gitu

    pedajal org je kan?

    ReplyDelete
  3. kak ina mail
    -sapa lagi kawan2 dia jugak la..sib baik 3 bulan jer..kalau 5 tahun?

    Shu
    -memang kesian..tapi dah nasib kan

    wanie
    - tu yang pelik tu..bodoh tul kan?seksa orang x tentu pasal...

    ReplyDelete
  4. kawan makan kawan...sedara makan sedara...macam2 sekarang ni...hbby akak pun penah kena aniaya dgn sedara dia.bukan kes dadah ler tp melibatkan bisness..tak pasal2 kena lokap.bulan puasa plk tu.terpaksa puasa dlm lokap.polis tolong beli sahur.keluar sehari sebelum raya sb polis kesian tgk anak2 dahler ibu takde..
    ttg sedara lisa tu..ajak2lah sembang..jgn biar dia murung sorang2.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah