Tuesday, July 27, 2010

Gulai Sardin dengan Kulit Rambai...

Angah(anak makcik) dan mak lang tgh petik buah rambai untuk masakkk..


*

*


*

*
Gulai Sardin campur Kulit Buah rambai


Sardin yang ada kat kedai tu sebab Sardin cap ayam dah yillek pocikk...
ini rupa isi buah rambai...test makan seulas..maghaii...leh nampak mekah masamnya..
kulit buah rambai yang akan dicampurkan
ni rupa buah rambai sebelum di operation ..
Mak Lang Lisa memang pandai masak gulai sardin..bukan takat gulai jer..ambal sardin dia..huh...x leh lawan la..kalau dapat makan sambal..sure laki kat sebelah tengok jer bini dia makan sambil pandang pelik..psstt..laki Lisa x makan sardin tau...dia pelik skit..ikan yang dia leh makan pun ikan selar, ikan cencaru dan ikan bilis..lain2 xde makna..ayam dan daging pun x makan...rugi tapi Lisa yang untung..x yah sibuk2 nak masak sangat kan...hai..menambahkan vitamin pemalas dalam badan ni jer la...


7 comments:

  1. first time dengar.sodap ke masak ngan sardin.?.akak takut ngan buat rambai.bila makan cam tercekik je.

    ReplyDelete
  2. ceroi..
    -memang layan pun..

    kak ina
    -kalau x guna buah rambai leh jugak guna pucuk ubi or ubi kentang..mmg mak lang masukkan kulit buah rambai..tapi lisa x makan pun..hehehehe

    ReplyDelete
  3. mne gambo gulai sadin yg dh siap??? huuuu....dh lme x mkn rambai...pokok rambai kt kg dh tmat riwayatnyer...huuu sedehhh

    ReplyDelete
  4. mrs.ecam
    -huk aloh..x sempat nak snap dah licin dah gulai tu..sebenarnya lupo la...dah habis baru ingat...

    ReplyDelete
  5. berialah akak scroll ke bawah nak tgk gulai sardin dgn kulit rambai...potong stim betullah lisa nie..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah