Tuesday, July 6, 2010

SHOPPING IKAN MASIN TERUBOK SARAWAK

Kalau pi Sarawak yang femes selain dari kek lapisa adalah terubok masin
Proses pembuatan ikan masin
Ateh yang borong paling banyak ikan masin
mak abah dah rambang mata,macam2 tawaran istimewa diorang bagi
murah2 kan?
Sarawak memang terkenal ngan ikan masin terubok dan jangan x tau yer..Lisa pun baru tau bila Ateh dan along citer..rupanya ikan masin terubok ni adalah ikan import dari Bangladesh..pasal tu murah, kalau ikan masin original keluaran Sarawak adalah mahal yer...seekor cecah RM15, ada perbezaan dimana ikan terubok sarawak mulutnya kecik dan ikan masin import mulutnya besar lebar,dan rasanya masa ateh goreng malam ahad ari tu adalah lemak2 skit...Lisa ikan masin ni kureng sikit..tapi yang lain2 berhantu makan...termasuk la Dania..Cik Abang Lisa tu mana makan ikan masin..ikan bilis jer dia suka...so..kepada anda pencinta ikan masin terubok ni...kalau pergi Sarawak sila la terjah Pasar Satok eh..diorang jual ikan masin siap tarik2 orang suh singgah gerai diorang adakala mcm paksa lak...sabar jer la..


3 comments:

  1. kite suka ikan masin sarawak ni... tiap kali kwn kite blk sarawak, mesti dia belikan ikan masin ni. tp kite gi sarawak, bleh x bongok x beli pown. sebab takut bau busuk. hehehehe

    ReplyDelete
  2. sedap tu ikan terubuk masin... ikan yg banyak tulang tu kan???

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah