Thursday, July 29, 2010

Rancang Hamil

aik..lain macam lak entry nih kan..bukan Lisa rancang hamil yer..buat apa nak rancang..lagi cepat lagi bagus..nak pulak Lisa dah 26 thn..entry ni ada kaitan dengan salah satu topik dalam harian Metro hari ni...

RANCANG HAMIL -Kempen Galak Wanita Muda Guna Pil Perancang Elak Kes Buang Bayi

Bagi menangani isu pembuangan bayi yang semakin berleluasa dan kehamilan tidak dirancang oleh golongan muda yang tidak berkahwin, Majlis Pencegahan Hamil Asia Pasifik melancarkan kempen "Ya, Saya Boleh"dalam menggalakkan wanita muda mengambil pil perancang keluarga..

Berita selanjutnya..pi beli Harian Metro dan selak mukasurat 32 ye kawan2..

haii...mcm2 kan tapi ada lebih banyak buruk dari baik yang Lisa nampak disini dimana ini akan menggalakkan lagi 'persundalan disisi masyarakat'sebab diorang dah tahu camana nak elakkan dari mengandung kan..just makan je pil perancang mengikut aturan...yes yang baik pada pasangan yang belum bersedia utk menimang cahaya mata la kan..di samping meningkatkan penjualan pil perancang dan untung farmasi yang jual la kan...

Nak cakap lebih2 pun sebenarnya x guna..pokok pangkalnya terpulang kepada kesedaran individu..bila dah mengandung anak luar nikah tau lak dosa haram..pas tu suka2 buang bayi ..sendir makan pengat sendiri la mau ingat kan....

8 comments:

  1. tahu xpe...
    kawen..
    ae kehidupan satu keluarga..
    lebih di redhai...
    lebih selesa...
    ;)

    ReplyDelete
  2. diorang igt mcm taik, lepas berak, buang gitu je.. bodoh sungguh!

    ReplyDelete
  3. ishh..tak mau makan pil perancang..nnt domokss arr.. dah lah skang nih pun dah ala ala .. kalau makan nnt bertambahlah..

    ReplyDelete
  4. ceroi
    -setuju janji halal kan..

    fatenton
    -mmg bodoh..menggalakkan lagi ada..sama gak la kan..

    cik pah
    -oh...yer ker..x tahu lak sbb x pernah makan..

    ReplyDelete
  5. tak elok makan pil perancang! long term can caused cancer!

    tapi memang bangang punyer cadangan lah! cam lisa ckp lah... cam seolah2 mengalakkan budak2 mude buat hubungan haramm jerk! bongok!

    ReplyDelete
  6. kadang2 manusia nie..suka bercakap ikut hati..tanpa pikir jauh...xsuka la...xsuka...

    ReplyDelete
  7. Kak Yus
    - jenis org berotak mcm kita mmg reti fikir dan faham semuanya..cuba jenis yang x ambik kisah..tu sebab makin menjadi2

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah