Saturday, June 18, 2022

Masak Biasa Biasa Je ..

Assalamualaikum...

Hi korang...

Alhamdulillah SA dah sedikit sihat..belum sepenuhnya tapi dah mampu la masak...

Hari ni Pak Zain dan Mak Pah pi makan kenduri runah jiran...SA x join sebab batuk kan..x selesa plak pi makan kenduri dlm keadaan batuk..

Ini je la yg mampu SA masak....kudrat x berapa kuat sangat...jadi la makan sorang.....itupun seksa nak makan sebab tekak pahit... antibiotic buat air liur SA pahit giler...



Sup tulang rusuk left over lauk semalam


Kailan ikan masin


Ikan kembong goreng biasa je

 

Jadi la kan....as long as ada lauk....malas nak masak beria sebab ada 3 orang je kat rumah...malam kang ada jemputan kenduri tahlil kat rumah adik ipar...so x yah la masak banyak lauk...bazir je nanti..

Korang masak apa hari ni?


14 comments:

  1. Sup tulang tu makan panas-panas dengan nasi, best. Ada kailan ikan masin pulak.
    Saya perangat lauk semalam je, gulai ayam. :)

    ReplyDelete
  2. Moga SA terus sembuh sepenuhnya. Ikan goreng tu makan dengan nasi panas, bubuh kicap pun dah sedap!

    ReplyDelete
  3. Sup tu pembuka selera tu kalau kurang sihat... Hirup sup pun dah nikmat kalau badan kurang sihatkan...
    PH 'masak di kedai' hari ni :p Malam ni pula ada jemputan kenduri haji.

    ReplyDelete
  4. Menu SA tak pernah tak buat kita lapar ni tau.. sedapnya lauk dia

    ReplyDelete
  5. X masak.. siang kerja, makan kantin.. pastu malam member belanja mekdi.. Wassalam.. Hehehee

    ReplyDelete
  6. nampak simple tapi bertambah nasi..:)

    ReplyDelete
  7. semoga cepat sembuh sepenuhnya kak SA...hari ni mungkin goreng telur dan masak sayur kailan Jepun aje...bila duk sorang lagi la kan rasa malas nak masak..entah2 jadi megi campur sayur kailan lak kang...

    ReplyDelete
  8. okay la tuh 3 jenis jugak..

    ReplyDelete
  9. Simple simple pun sedap SA. Semoga cepat sembuh

    ReplyDelete
  10. sedapnya sup tu.. elok buat org sakit

    ReplyDelete
  11. Nampak sedaplah sup dan sayur kailan tu.

    ReplyDelete
  12. Yang biasa tu selalunya membuat makan lebih dari biasašŸ¤£

    ReplyDelete
  13. biasa2 gitu pun luar biasa bagi aida, SA.
    apa yg penting, masak sendiri, kan. nyaman...

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah