Monday, July 1, 2019

Traveloka Mempromosikan Western Australia Kepada Rakyat Malaysia

Hi korang....

June sudah pun berlalu...kemanakah korang bercuti atau bercadang untuk bercuti? Ada planning nak kemana- mana ke?SA macam biasa la..hujung tahun jer mesti plan nak pergi berjalan kan.Bukan apa..setengah tahun sibuk dengan kerjaya. Takde rehat yang sempurna maka sampai sudah masa untuk SA plan percutian untuk merehatkan minda dan juga merehatkan badan. Setiap hujung tahun  sudah pasti ianya masa yang sesuai untuk pergi bercuti bersama keluarga atau teman-teman. Tidak kisah lah pilihan destinasi yang korang impikan di dalam negara atau pun luar negara.  Asalkan kena dengan masa, tempat dan bajet percutian,p percutian korang menjadi lebih bermakna. Bila dah penat bekerja dan sekali sekala rewards kan diri dengan bercuti apa salahnya.

Sambil- sambil SA survey percutian dan buka website Traveloka hey…ternampak pula Traveloka Mempromosikan Western Australia kepada rakyat Malaysia. Wahhhhh…ini sudah menarik ni. Memandangkan SA tak pernah lagi sampai ke Western Australia maka ini merupakan peluang yang tidak mungkin dilepaskan. Traveloka Promo sentiasa menawarkan harga murah dan sering membuat promosi serta pelbagai diskaun hebat untuk korang semua. Website yang sangat mesra pengguna untuk korang membuat tempahan tiket penerbangan dan hotel yang dipercayai dan selamat. Selain itu harga yang ditawarkan sangat berpatutan. Korang boleh saja pilih destinasi percutian yang korang suka. Semuanya sangat mudah kerana Traveloka menyediakan platform yang amat memudahkan penggunanya. Malah turut menyediakan aplikasi di play store yang boleh korang muat turun melalui telefon mudah alih korang. Senang kan! Korang boleh akses

Berbalik pada promosi menjelajah padang gurun Australia Barat. Apa yang menarik menanti korang?pelbagai tempat menarik yang korang boleh jelajahi dan masukkan dalam agenda travel korang semasa di Western Australia. Dengan Outback Golden yang luas dan reputasi untuk menjadi destinasi perjalanan yang hebat, Australia Barat menanti anda dengan pengembaraan yang menarik. Lihat landskap dramatik Taman Negara Karijini, bertemu dengan hidupan liar asli Rottnest Island, berjemur di kebahagiaan alam Albany.

Korang boleh buat tempahan penerbangan ke Australia sekarang memandangkan promo ini sangat-sangat menarik. Korang hanya akan dapat promo ini hanya di Traveloka.

Flight: RM 100 OFF
Hotel: 15% OFF, up to RM 80
Flight + Hotel Package: 15% OFF, up to RM 100
Xperience: 15% OFF, up to RM 50






Bagaimana nak mulakan? Sila lihat gambar rajah di bawah cara- cara menempah melalui applikasi Traveloka atau website. Ikuti satu persatu arahan seperti yang tertera.



Tempat- tempat menarik untuk dijelajahi di Western Australia


THE PINNACLES

The Pinnacles adalah pembentukan batu kapur dalam Taman Negara Nambung, berhampiran bandar Cervantes, Australia Barat. The Pinnacles Memang lokasi yang menjadi daya tarikan pelancong. Ia juga di gelar Gurun Pinnacles oleh rakyat Malaysia yang pernah menjejakkan kaki ke sini.Pelancong dapat mengakses Gurun Pinnacles dari titik utara atau selatan Cervantes melalui Indian Ocean Drive atau melalui Cervantes Road dari timur.



WESTERN AUSTRALIAN MUSEUM

Muzium Australia Barat adalah muzium negeri untuk Australia Barat. Ia mempunyai enam tapak utama: di Perth dalam Pusat Kebudayaan Perth, dua di Fremantle, dan satu di Albany, Geraldton, dan Kalgoorlie-Boulder. Daya tarikan utama adalah koleksi artifak Aborigin yang luas di muzium, tetapi ya, ada galeri dinosaur untuk anak-anak juga. * Situs Perth akan ditutup buat sementara waktu dari bulan Jun 2016 untuk dibuka semula pada tahun 2020.



KINGS PARK AND BOTANIC GARDEN

Kawasan taman awam yang luas dengan memorial. Taman berlandskap, menghadap ke sungai Swan, dengan jalan penghormatan serta perang dan peringatan bersejarah. Kings Park adalah salah satu taman bandar dalaman yang terbesar dan paling indah di dunia. Ia kaya dengan sejarah Aborigin dan Eropah, budaya kontemporari dan menawarkan reka bentuk, paparan dan perkhidmatan yang inovatif. Kings Park mempunyai reputasi antarabangsa untuk penyelidikan saintifik, hortikultur terkemuka, pemuliharaan dan pendidikan awam. Kings Park adalah rumah kepada Taman Botani Australia Barat yang menakjubkan, yang memaparkan lebih daripada 3,000 spesies flora unik Negeri. Dua pertiga dari taman seluas 400 hektar dilindungi sebagai semak belukar dan menyediakan tempat perlindungan bagi kepelbagaian biologi asli.Pengunjung boleh menikmati pemandangan Swan dan Canning Rivers, latar langit bandar dan Darling Ranges ke timur. Jalan-jalan Bushland, taman-taman rapi dan taman-taman dan pelbagai kawasan permainan penemuan kanak-kanak semuanya boleh didapati di Kings Park. Pusat Maklumat Pelawat, berjalan kaki berpandu harian percuma, Aspek kedai galeri Kings Park, kafe dan pengangkutan awam mudah diakses.



KARANJINI NATIONAL PARK

Taman Negara Karijini adalah kawasan padang belantara yang luas di Range Hamersley, Australia Barat. Di utara taman, Oxer Lookout mempunyai pemandangan ke Weano, Red, Hancock dan Joffre gorges. Di pinggir Weano Gorge, laluan menuju ke Kolam Handrail. Ke arah timur adalah batu merah Dales Gorge dan cascades Fortescue Falls. Hidupan liar asli termasuk ikan siput Australia, naga-ekor naga dan katak pohon padang pasir. Pemandangan yang cantik dan menakjubkan sememangnya menjadi tarikan kepada pencinta alam semulajadi. Meliputi 627,422 hektar di utara Tropic of Capricorn di Range Hamersley, Taman Negara Karijini adalah taman nasional kedua terbesar di Australia Barat.Iklimnya boleh digambarkan sebagai semi-padang pasir tropika. Yang sangat berubah-ubah, terutamanya hujan musim panas 250-350 mm, sering dikaitkan dengan ribut petir dan siklon, disertai dengan suhu yang sering mengatasi 40 derajat Celcius. Waktu yang sesuai untuk melawat taman adalah musim gugur, musim sejuk dan awal musim bunga. Hari-hari musim sejuk hangat dan jelas, tetapi malam sejuk dan kadang-kadang sejuk.Gunung-ganang dan gunung-gunung es yang sangat besar muncul dari lembah-lembah yang rata. Dataran tinggi dibedah oleh gorge yang menakjubkan, dan batu-batu, sungai yang dipenuhi dengan pokok-pokok air mengalir ke arah dataran yang berdebu. Hakisan telah perlahan mengukir landskap ini daripada batuan yang lebih daripada 2,500 juta tahun. Terdapat banyak gaung dan tapak yang indah untuk dikunjungi di Taman Negara Karijini, tetapi pastikan anda memasukkan Dales Gorge, Fortescue Falls, Weano Gorge dan Oxers Lookout.Pusat Pelawat Karijini terletak di luar Banjima Drive dan dibuka pada musim ini dari pukul 9 pagi hingga 4 petang setiap hari. Ia ditutup dari awal Disember hingga awal Februari setiap tahun.



Rottnest Island Native Wildlife

Haiwan Happiest Di Bumi quokkas! Adakah korang tahu bahawa pulau itu dinamakan sempena nama haiwan yang sentiasa gembira ini? Quokka adalah haiwan yang paling terkenal di Pulau Rottnest. Ia mula diperhatikan oleh orang Eropah pada tahun 1658 apabila orang Belanda, Volkersen, menulis bahawa ia menyerupai kucing civet Asia, tetapi dengan bulu coklat. Pada tahun 1696 de Vlamingh menerangkan quokka sebagai "sejenis tikus sebesar kucing biasa"




Diatas sempat SA senaraikan beberapa tempat- tempat menarik yang boleh dilawati di Western Australia. Sebenarnya ada banyak lagi tempat menarik di sana. Tapi kena la kita cari info lebih lanjut kan….Dengan menempah tiket penerbangan dan hotel di Traveloka, tiada sebarang cas tersembunyi dikenakan kepada korang . Maknanya apa yang korang bayar di website itulah nilai keseluruhan yang korang perlu bayar…

Macam mana? Pilihan yang bijak kan?

Tak sabarnya nak travel!!!!!!



8 comments:

  1. Kawan asben mmg ddk kat area Western Australia. Perth, teringin nk pi sana juga. Nt nk usha traveloka pakej

    ReplyDelete
  2. Bestnya tgk tempat2 menarik dekat sana kak. Terus rasa teruja nk bercuti Western Australia. Lsp ni boleh lah book guna traveloka. Ada promosi best tu.

    ReplyDelete
  3. siapa kaki melancong, sesuai sangat follow traveloka sbb mcm2 promosi ada kan kak. Weatern Australia tempat menarik juga untuk dilawati.

    ReplyDelete
  4. WAH.. DAH BOLEHLAH NI SUSUN AGENDA KE SANA, THNX FOR SHARING SA

    ReplyDelete
  5. berbaloi-baloi offer Traveloka ini..

    ReplyDelete
  6. Cantik yg karanjini national park tu..sejuk mata tengok...org yg suka nature, sure fall in love ngan tmpt ni...

    ReplyDelete
  7. Bestnya kalau dapat travel kan kak SA. Simpan duit dulu lah. Nanti blh usha promosi dekat Traveloka.

    ReplyDelete
  8. Jangan katakan Western Australia, Singapura dan Thailand yang berjiran dengan kita pun saya tak pernah jejakkan kaki lagišŸ˜…. Tak tahulah bila dapat melancong ke luar negara. Tapi offer Traveloka tu memang berbaloilah.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah