Thursday, February 4, 2016

Virus Zika Merebak..


Hi korang...dah macam - macam virus masuk dalam negara kita dan terbaru Virus Zika...mula- mula x ambil tahu tapi bila dah galak sangat dan dah tgok berita serta surat khabar...aku jadi takut plak...Virus yang berpunca dari nyamuk dan bukan Denggi semata ye...Virus Zika sedang merebak pada tahap yang bahaya dan kali pertama di temui di Brazil..sedikit demi sedikit merebak dengan kes terbaru di Indonesia dan Ireland..

Korang yang sedang preggy..jaga diri elok2..sebab Virus ini di kaitkan dengan kecacatan otak bayi dalam kandungan dan sindrom saraf.

Mencegah adalah lebih baik dari mengubati...

6 comments:

  1. sangat menakutkan. semoga kita semua dijauhkan dari segala musibah .

    ReplyDelete
  2. takut sgt dengan virus ni..dah la tgh pregnant... doa je la yg mampu buat...sbb kkm pun dah ckp kalau virus ni ade kat malaysia mmg cpt merebak...sbb bawaan nyamuk aedes jugak kan...risau nyeeee

    ReplyDelete
  3. Seram betul dgn virus2 zaman skrg. Efek kpd manusia teruk. yg si Zika ni kalau kena kat baby buat perkembangan pertumbuhan otak baby terbantut. Naudzubillahminzalik.

    ReplyDelete
  4. Ya Allah minta dijauhkan.. Seram dgn wabak2 / penyakit camni.

    ReplyDelete
  5. paling menakutkan virus ni xde ubatnya..bahaya betul

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah