Monday, February 15, 2016

Tak Sayang Anak Ke Bang????

Bahaya Yang Ditempah

Apa korang rasa bila tengok gambar ni? Marah? Bengang? Rasa nak ketuk kepala si ayah ni ngan kayu? ye..ini menag gambar betul yang kawan sekolah aku snap semalam...rasanya macam dah viral dah...tak dapat nak tengok sangat sebab hp aku data dah abih...aku tak tau nak cakap macam mana...kawn aku cakap dia memang nak hon tapi tak sampai hati....aduhai....korang tengok la anak dia tido macam mana?kalau la sesuatu yang tak diingini berlaku? nak salahkan sapa?takdir?


Terbayang plak aku kat Qhaira...

semoga anak ini selamat tiba ke destinasi...tolong la jangan pandang remeh tentang keselamatan anak...takkan la sampai macam tu sekali kan...ye aku tak tau masalah si ayah ni...nak cepat ke..tetiba anak dah tido ke..but safety first la bang oii..kalau la tergelincir anak tu ha....menangis tak berlagu ko bang oi.....kawan aku cakap siap bleh si ayah ni hisap rokok lagi tu....

Ya allah...moga anak ni selamat sampai ke destinasi la ye..aku tak nak bayangkan yang bukan- bukan....cukup2 lah accident dan kematian yang melibatkan kanak- kanak...kalau sayang anak tak macam ni de kan?

29 comments:

  1. ish...suka2 je bawak budak camtu...
    time tak kena lagi kan...dah kena nanti mulalah menyesal tak sudah

    ReplyDelete
  2. Ya Allah sian nye...takan la si bapak tak bole pikir betapa bahaya nye dia buat camni...mintak2 takde perkara buruk berlaku...sian budak tu dia kecik ape la yg dia tahu kan...

    ReplyDelete
  3. setengah org dia tak risaukan keselamatan anak mereka..kadang2 anak kecik dibonceng kat belakang..peluk bapak pon tak berapa nak sampai coz tangan pendek..takut si anak terlelap/tertidor tak ke jatuh nanti..sbb memang kita org dewasa pon kalau kena angin sepoi2 bahasa terus rs mengantuk..ape2 pon semoga takda lagi mereka2 yg buat camni..

    ReplyDelete
  4. Allah...sampai mcm tu sekali yea...
    ish...

    ReplyDelete
  5. Setuju sangat dgn Suria.. Selalu tgk kes gini..
    Bukan takat motor je kadang sambil bawa kereta sambil pangku anak..
    Bahaya kot.. Kesian dekat anak dia lah..
    Semoga anak ini selamat dan dilindungi Allah..

    ReplyDelete
  6. bahayanye, tpi kdg kdg kesian juga pada keluarga yang xmmpu beli kereta, bawa anak tgh pns terik naik moto, wlau dlu dlu pown xde kereta, rasanya panas itu biasa, tpi skank panasnya kita yang dewasa pown mengeluh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahaya memang bahaya tapi mungkin keadaan mendesak.
      Moga selamat tiba ke destinasi dan moga tidak lagi berlaku seperti itu.
      Nauzubillah..

      Delete
  7. ni mmg sy anak tol.kot ye pon ltk la dalm bakul then pegangla sampai ke destinasi..klu mmbelok mcm mana lah jadinya.huhu

    ReplyDelete
  8. Allahu kenapa sampai gitu sekali... Hurmm.... Payah nak cakap ni...

    ReplyDelete
  9. Kakak minggu lepas balik pasar jumpa mak budak naik motor belakang bonceng budak 3-4 tahun kecik sgt duduk peluk pinggang. Mak dia sambil bakul penuh barang sambil tu boleh tangan sebelah dukung baby tau SA. Guna tangan sebelah aje pegang handle motor. Seriau betul kakak dgn abang tengok.

    ReplyDelete
  10. uishhh!! sampai macam tu skali? mak aaiii...

    ReplyDelete
  11. Ya Allah..akak palig pantang kalau org dewasa bawa anak naik motor tanpa fikirkan keselamatan anak..kdg2 akak boleh membebel sorang2 dlm kereta..sia je dpt dosa kering..ye la kita fikir krg jatuh anak tu sapa yg sakit kan..

    ReplyDelete
  12. AllahhuAkbar!

    Semoga mereka tiba dengan selamat... :(

    ReplyDelete
  13. Kadang-kadang nak bersangka baik aje, mungkin ibubapa ada masalah dan takda pilihan lain. Kita kena faham. Tapi bila melibatkan anak-anak macam ni, rasa seriau semacam. Memangnya makpak tak terfikir ke bahaya yang akan muncul kalau keselamatan anak-anak dibuat sambil lewa macam ni? Tengok pun dah ngeri!

    ReplyDelete
  14. kita yg tengok ni takut..dia boleh hisap rokok eh..kalau jatuh abu rokok tu atas anak camne? panas kan...adohaiii

    ReplyDelete
  15. Ya Allah...!! kesiannya budak tu.. :(
    minta polis saman si bapaknya ni..!

    ReplyDelete
  16. makk aii..bahayanyaaa.. macam dah pengsan budak tuu.. kalau dah tahap bawak anak sampai macam tu sekali susah nak bersangka baik dah kak... risau, terjatuh ke apa kan..

    ReplyDelete
  17. takutnya tgk..kalau nampak dekat Fida memang Fida tegur...buat brek mengejut ka..org langgar ka..time nak corner anak terjatuh ke..tak ke naya budak tu..

    ReplyDelete
  18. ya Allah.... kita yg tgk ni pun ngeri... sbb terus teringat kt anak kita...

    mmg btl kita tak tau masalah abah tu, tp apa salhnya tak pyhla balik dulu kalu anak tdo, bahaya bwk gitu , ni kt jln raya aduhla... siap blh isap rokok maksudnya dia tak kesah kot... hal remeh
    mungkin anak dia ada 20org kt umah jd takpe kalu jd apa2 kt yg sorang nih

    ReplyDelete
  19. allahuakbar.....sedihnyaaa tgk:(

    ReplyDelete
  20. ya Rabbi...mudah2an anak ini selamat tiba ke destinasi...huhu...

    ReplyDelete
  21. Allahuakbar... kesian... tapi mesti ada alasannye tersendiri...

    ReplyDelete
  22. geram ada marah pun ada, tapi nak kata macam mana, en somi pun cam tu, sayangkan anak x bertempat, klu bawa anak naik motor,.. tiga2 dibawak, satu dok dalam raga yang dua lagi peluk di belakang... mama kat rumah ni yang risau terlebih, anak2 hepi je dgn ayah dia orang...

    ReplyDelete
  23. Itulah realiti yg berlaku setiap hari di negara kita.
    Ramai yg cuai.
    Amik mudah.

    ReplyDelete
  24. ni melampau ni.
    kalau x bebetul, jkm boleh denda / saman si ayah tu.
    menyebabkan sesuatu yg membahayakan anak.

    ReplyDelete
  25. Salam...emm memang ngeri..adoi kot terlupa anaknye nga terbaring camtu, tergelincir...hmmm...but sure ke tido tu? kot anaknya pengsan dan ayahnya nga cuba bawak ke klinik..who knows..tp kalau saje2 bawak gitu...hope takde pape kejadian buruk lah kan.. :(

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah