Tuesday, January 3, 2017

Permintaan Resepi Ayam Goreng Berlada..

Hi korang..ada yang mintak resepi ayam goreng berlada..ikutkan dah banyak kali aku up entry pasal ayam goreng berlada ni..tp untuk tak nak hampakan permintaan..meh aku tepek semula resepi bergambar ayam goreng berlada yang sempat aku share sebelum ni..
masak memang rajin sebab aku kalau kat umah sewa memang hari2 masak..pi kerja bawak bekal..jimat..tp menu ayam berlada ni aku masak tghari Sabtu lepas
Tak semua adik beradik balik
untuk itu korang tgok la resepi aku masak ni...


ayam goreng separuh masak atau garing


 bahan2 untuk tumis sampai naik bau - cili api, bawang putih, bawang merah tumbuk hancur ye..lepas tu masukkan bawang besar yang dh dihiris..nak sedap lagi tambah sos tiram 2 sudu...bahan tumisan dah agak garing baru masukkan ayam yang dah digoreng tadi...


Hasilnya...
sedap makan panas2...

bahan2nya

Ayam ikut suka baper banyak
2 batang serai
*bawang putih 4 ulas
*bawang merah kecik 4 ulas
*cili api ikut suka pedas
bawang besar 1 labu..
Sos Tiram

tumbuk lumat bahan *
dah goreng ayam...tumiskan bahan * pastu masukkan serai
bawang besar
sos tiram dan rasakan garam
dah garing bahan tumisan masukkan ayam ..
gaul2 dan sedia dihidang...

Selamat mencuba
x reti???
lantak la ko kat situ...
resepi senang campak2 jer....kalau tak reti jugak x dapek acik nak nolong eh.

14 comments:

  1. sedapnyeeee.... mesti pedas neraka jahanam kan??? hihi

    ReplyDelete
  2. Salam,klu nak order sabun beras bg tahu eh...tq

    ReplyDelete
  3. lapar tgk entry suria nie ..

    ReplyDelete
  4. makan ngan nasi panas..letak kicap skit..pehhh terbaik la...

    ReplyDelete
  5. sempoi jekkk ...boleh la tiru..suka resepi senang

    ReplyDelete
  6. sedap tu pedas2 cili api. nanti nak try. tq share resepi! ๐Ÿ˜˜

    ReplyDelete
  7. Uik2.. kak sue kasi resepi lagik.. Leh cuba.. Hehe

    ReplyDelete
  8. uishhh , sodap nih . boleh ler mencuba

    ReplyDelete
  9. Mekaseh kak share resepi ni simple je rupenye.

    ReplyDelete
  10. Sedapnyaaa makan dgn nasi panas yang lembik tuuuu perghh

    ReplyDelete
  11. Sedap. Letak pulak cili bebanyak. Fuhh. Makan dengan nasik panas.. Mesti makan bertambah tambah..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah