Monday, August 21, 2017

Petua Elakkan Kaki Melecet Pakai Kasut Baru

Hi korang....

Pernah melecet kaki bila pakai kasut baru?SA tengah melecet kaki haaaa...dua- dua belah plak tu...stress betul nak jalan sakit..letak plaster pas tu pakai stokin pun sakit...sangat - sangat tak selesa bila kaki melecet, menggelembung dan pecah..luka tu mencacatkan kaki dan menyakitkan...


Orang tua- tua cakap kalau beli kasut baru kena gigit kasut tu sebelum kasut tu gigit kaki kita...eh....biar betul...takkan nak gigit kasut kan...macam tak relevan jer....SA memang jarang sangat kaki melecet tapi kali ni beli kasut baru jenis sarung tu sebab malas nak pakai kasut tumit tinggi pergi balik kerja..SA kan naik MRT so perjalanan dari KL Sentral ke Stesen MRT Muzium Negara tu lebih kurang 1KM..so lenguh la kaki berjalan jauh kan...nak tak nak SA kena jugak ada kasut sarung macaam tu ha....tapi korang tengok la...siap bertampal dah kaki SA tu sebab melecet....sakit tak terkata...

SA google la tips mengelakkan kaki melecet...jom baca..nanti hujung entry SA kredit kan kat blog owner eh...

5 Petua Elak Kaki Melecet Apabila Pakai Kasut Baru


PETUA 1
Gosokkan lilin di sekeliling sebelah dalam kasut sebelum memakainya buat kali pertama

PETUA 2
Lekatkan plaster pada bahagian belakang kaki atau kasut sebelum memakainya

PETUA 3
Gigit belakang kasut (petua orang dahulu)

PETUA 4
Sapukan sedikit minyak masak pada belakang kaki atau kasut

PETUA 5
Pakai stokin yang bersesuaian dengan kasut


Info petua kredit kepada BLOG MARIA FIRDZ

12 comments:

  1. Kadang pakai stokin pun boleh melecet kak. Memanh akan standby palster je siap2. Plg xsuka bila nak mandi pedih dia tu walau sikit tp terasa lah juga. Hehe

    ReplyDelete
  2. seksanya kan kalau melecet...xboleh jalan rasanya...pedih sangat..lina selalu jugak gigit kasut...macam menjadi je...tp adatla kasut baru kan,....dia ketat lagi...

    ReplyDelete
  3. Ai selalu buat petua no 2.. lekat plaster je senang..

    ReplyDelete
  4. Adoi sakit Tu. Org tua kata kena gigit dia dulu sebelum.dia gigit Kita kan

    ReplyDelete
  5. Lagi satu letakkan pantyliner kat belakang, bahagian tumit kasut tu. Potong pantyliner mengikut saiz sesuai. Saya pakai stokin buatan Korea ada alas khas di kawasan belakang tumit dan bawah tapak kaki. Sangat bagus langsung kaki tak melecet.

    ReplyDelete
  6. hahaha. selalu dengar orang cakap kena gigit kasut tu. dan pernah tengok orang gigit kassut baru. hahahahha

    mrejoy.com

    ReplyDelete
  7. nieyl biasanya akan pakai kasut time tidur...

    ReplyDelete
  8. minta orang yang kaki lebih besar 1 size drkita.. try kasut tu dulu haha

    ReplyDelete
  9. yang gigit kasut tu selalu org2 tua ckp...

    ReplyDelete
  10. mmg kita pun ada masalah mcm ni...sbb tu mmg tak beli kasut cmtu...asal beli jer sakit kaki...so lepas ni bleh cuba petua ni..

    ReplyDelete
  11. Thanks sharing kak..Petua gigit memg tahu sgt

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah