Thursday, August 3, 2017

Salvatore Ferragamo Signorina Perfume Dari Bandung Tahan 13 Jam

Hi korang....
Dah sarapan ke?SA ni tqk sempat sarapan lagi ha...dlm MRT sibuk draft entry ni ..alang-alang lambat lagi sampai stesen Muzium Negara..SA plak idea tengah mencurah- curah bagaikan hujan yang membasahi bumi pagi ni...ecece..banyak sangat la idea..dengan kerja yang melambak kat opis..hari ni SA nak citer pasal minyak wangi bancuh dari Bandung. SA dapat souvenir dari kawan opis yang baru balik bercuti..tapi 3 botol kat bawah tu bukan SA punya sorang..satu jer..SA memang guna Salvatore Ferragamo Signorina tapi korang tau jer la rega kat kaunter berapa..dulu beli rega satu set RM575...tahan la 2 tahun lebih pakai sebab apa..sembur sekali tekan je..bau memang tahan 12 jam..pas tu jarang dah beli perfume..mahal giler kan..kebetulan kawan opis ada whatsaap tanya nak tak..SA apa lagi bagai  orang ngantuk disorong bantal...terus jer la order...memang bila dapat je sembur skit..memang sama baunya. Part paling best baunya tahan 2 hari...haaaaaa...kelas ko.....Selain SF Signorina SA suka Incanto gak...pun sedap baunya....kena pi Bandung la macam ni...borong banyak2...


Salvatore Ferragamo Signorina, Victoria Secret Bombshell, Dior Addict 2..


Erm...abaikan hidung yang bleh sangkut hanger tu ye....jerawat gatal seketul akibat makan kacang


Ermmmmmm...wanginyaaaaaaaa.....sama macam kat kaunter


Agak- agak sebotol ni tahan sampai bila?

SA kan jenis kalau dah suka satu- satu perfume tu SA akan setia dengan itu je la sampai dah betul- betul bosan...bukan apa..perfume dengan wangian yang sesuai melambangkan identiti, keperibadian seseorang baik lelaki atau perempuan. Kadang- kadang pernah gak terfikir..kalau takde perfume apa agaknya jadi kan?kalau naik train hadoi...SA pernah muntah bila tercium bau badan sorang perempuan..so pada SA bau badan ni memang berkait rapat denga hygiene seseorang.Cara dia menjaga kebersihan diri kan?kalau tak titik beratkan kebersihan memang akan banyak susahkan semua pihak. Kadang- kadang SA tak nafikan memang tak kira lelaki atau perempuan ada masalah bau badan..pakai la minyak wangi berjenama mahal sekalipun kalau memang dah ada masalah bau badan memang tak selesaikan masalah. Ada tau SA jumpa..bau badan dia macam dah jadi satu penyakit. Jumpa pakar pun tak selesaikan masalah. Kesian kan?

Perfume Bandung ni rupanya memang menjadi pilihan orang kita kalau ke Bandung...kisahnyaaa..pernah gak nampak kat FB ada yang jual perfume Bandung ni..kalau tak salah kedai kat KWC tapi SA tak pernah la cuba beli..cuma kirim je kat sesapa pi Bandung.Eh...menarik kan kalau pi Bandung...erm...idea bernas gak ni....

22 comments:

  1. kita suka juga yg signorina sbb menang 2 botol perfume & 2 botol lotion..best giler..lama juga tk bli perfume tp aritu adik bg perfume dr riyadh wangi juga

    ReplyDelete
  2. selamat pagi..
    nieyl singgah pagi...
    amboi...terbelit lidah nak baca tajuk akk pagi ni...
    wah..nieyl pun buat masa ni masih boleh campur² lagi perfume...
    ikut mood...:)

    ReplyDelete
  3. Lama nya tahan bau dia kak. Berbaloi beli tu.

    ReplyDelete
  4. Tak tahulah kenapa mak alah sangat dengan bau-bauan... Bau wangi tak tahan apatah lagi bau busuk.

    Baru-baru ini seseorang hadiahkan mak dan ayah satu set minyak wangi berjenama. Hmmmm...jadi hakmilik adik mak je la. Memang mak tak boleh nak cium baunya...

    ReplyDelete
  5. suka perfume. beli tester dalam vial byk2 nak try punya pasal sbb yg tu biasanya yg ori. kiki. pastu yg bau paling best beli botol besar. puas hati :)

    ReplyDelete
  6. Nory suka jugak bauan salvatore ni....wangiii...

    ReplyDelete
  7. wahhh.. lamanya sampai 13 jam tu. nak sebut pun terbelit lidah ni..

    ReplyDelete
  8. Air bandung... Mee bandung... Perfume bandung... Wah! Banyaknya bandung! Herm.. Bila la agaknya boleh ke bandung pula untuk melancong? Haha... Along ni..bab2 minyak wangi.. Failed sikit.. Tapi, bila bau tu along suka, memang along akn guna sampai habis... Haha..

    ReplyDelete
  9. wahhhh jauhnya.. boleh tahan tu 13 jam

    ReplyDelete
  10. perrggghh..! nama pun dah sofistikated.. :)
    sesuai dengan kak SA..

    ...

    ReplyDelete
  11. bestnya SA, tingin lah.... pasni nk tanya2 la kt kwn2 yg rajin gi bandung tu, blh tak kirim belikan nih kan... udahla botol besar tuh

    ReplyDelete
  12. Paling suka bau BoomShell. Bagus la tahan lama, boleh try yang ni pula. Ena suka jenis yang tahan lama, baru keyakinan diri berkekalan. Jyeahhhh

    ReplyDelete
  13. best jugak SA boleh tahan sampai 13 jam
    sntiasa wangiii tu
    kena cari jugak ni

    ReplyDelete
  14. wow Kak SA.. bau dia tahan lama memang berbaloi2 la tu. dengan sama baunya hehe.. kena pi Bandung tu hehehe..

    ReplyDelete
  15. Teringin nak bau.tapi harga dia, telan air liur, haha.

    ReplyDelete
  16. berbaloi sangat beli dengan harga camtu tahan lebih 12jam.

    ReplyDelete
  17. Kira murah dan berbaloi harga camtu kan

    ReplyDelete
  18. Suka sangat dengan bauan minyak wangi Salvatore Ferragamo. Nak kena pi beli la...

    ReplyDelete
  19. suka perfume yang bau lembut jer.. tak pernah cuba bau perfume ni, mungkin satu hari kena cuba juga ni..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah