Wednesday, August 17, 2016

Drama Adaptasi Novel Si Kolot Suamiku

Aku ni dh la lama x tengok tv..bila tgok paper or website apa je la sekali terpandang poster drama terbaru Si Kolot Suamiku..for sure asaptasi dari novel..tgok pelakon macam best je..Hero Amar Bahrin dan heroin Siti Elizad...


Sinopsis drama Si Kolot Suamiku Astro Ria

Dilahirkan dari golongan raya dan berdarah bangsawan menjadikan Tengku Nur Edrina angkuh dan bangga diri. Edrina menggammbarkan diriya sebagai seorang wanita sempurna dari segala segi. Dek keranan dibesarkan di bandar Kuala Lumpur, suasana kampung memang tidak kena dengan jiwa Edrina. 

Edrina dipertemukan dengan Kudin, seorang lelaksi yang berasal dari kampung apabila Tengku Ahmad Ehsan mengunjungi Mak Kunah, emak Kudin untuk melunaskan janji lama yang pernah tersimpul kukuh antara moyang mereka dahulu. Kedatangan lelaki itu untuk membuka cerita yang terperuk lebih berpuluh tahun lalu, agar segala amanah dapat diselesaikan sebelum dia menutup mata.

Perkahwinan Tengku Edrina dan Kudin memburukkan lagi keadaan. Edrina yang sudah terbiasa dengan kesenangan hidup di bandar sudah tidak tahan lagi bersama Kudin di kampung. Kudin pula lebih gemar hidup dalam serba sederhana dan kota besar Kuala Lumpur bukanlah untukknya. Apatah lagi mereka tidak mencintai. 
Jadi bagaimana? Siapa yang akan mengalah akhirnya? Benarkah Kudin itu seorang lelaki kolot yang menjengkelkan? Dan selama mana Edrina mampu mempertahankan ego dan mengelak hatinya jatuh kepada lelaki seperti Kudin?

Macam menarik je kan...
Jangan lupa korang..drama ni dah mulakan tayangan bermula 15 Ogos kalau tak salah di Astro Ria dan Astro Ria HD dan di terbitkan oleh MIG Pictures si bawah arahan Eyra Rahman..aku plak macam biasa kena tgok ulangan la..umah sewa x te Astro kan...bertabah la..bukan apa..aku suka je tgok drama adaptasi novel..mana yg aku rasa menarik..aku akan jadi penunggu setia...



13 comments:

  1. Tengok juga hehehe.. Siap rakam lagi :)

    ReplyDelete
  2. hari tu masa dok umah kawan ada tengok iklan cter ni..macam best jgk..lawak..hehe

    ReplyDelete
  3. Kan best kalau boleh tengok TV. Suka sangat Siti Elizad berlakon tau.

    ReplyDelete
  4. tengok juga. suka tgok elizad yang gedik mengada tu. hahaa

    ReplyDelete
  5. x minat drama melayu ..hehehe

    ReplyDelete
  6. Suka lakonan Siti Elizad tapi tak langgan astro.. kena cari online jelah..

    ReplyDelete
  7. dah tengok a few episod tapi rasa macam pelakon utama nya tak ngam la..hehe

    ReplyDelete
  8. Tak minat tengok drama Melayu lebih2 lagi yang diadaptasi.

    ReplyDelete
  9. Elizad mainkan watak dgn bagus dlm cerita ni.. Gedik ada, lawak ada gak tgk watak edrina ni bila kudin bwk blk duduk kat kampung.. Kihkih!

    ReplyDelete
  10. Salah satu drama yg ana terlayan. Hehe. Tp elizad nampak mature sgt bila bergandingan dgn amar. Amar muka dh lah jambu. Hehe

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah