Monday, August 8, 2016

Gulai Telur Itik Campur Pucuk Ubi

Hi korang...
Last week pi pasar malam...beli telur itik...then beli pucuk ubi..hurmm..masak gulai telur itik ok gak ni kan...campur pucuk ubi sebab ni faberet abah ni. .telur itik pun cantik je..telur itik baru...so merayap la aku berdua ngan Dania ...tapi tu la bila beli pucuk ubi 2 ikat...yang banyaknya cuma daun ubi...pucuk dia dapat la ciput...sebesen pun x penuh...untung si penjual kan....


Ni daun ubi...pucuk dah asingkan...ada amik gambar tp ntah mana hilang plak gambar tu...


Ni je la banyaknya pucuk ubi yg dapat...untuk RM2 hengget...erm jadi laaa


Telur itik kat bahagian dlm tu ha...x kuasa plak nak godak bg korang tgok...tp abah complaint...pedas sgt...pas tu warna lauk aku x menyerlah...salahkan kunyit hidup tu..

Zaman sekarang sayur kampung pun dh mahal kan..dapat pun x seberapa...serai 4 batang dh RM1...Ekceli kat umah aku sewa aku tu ada je pokok serai....cuma malas je nak ngambik...rimbun sangat...risau ada ular ke apa...hehehe...alasan x leh blah kan...well alhamdulillah
..dapat gak makan ngan abah..siap aku buat ikan masin terubuk Sarawak goreng garing ngan ikan bilis goreng berlada campur petai...itu aku up entry lain la...siap resepi style aku eh...
Korang kalau resepi sure suka kannnnn.......

28 comments:

  1. sayur pucuk ubi tu sedap.. tapi tak pernah tambah telur itik.. sedap ke? boleh cuba laa nanti..

    ReplyDelete
  2. kalau balik melaka,tak sah kalau tak tak bawak telur itik..kekadang tu tak tau nak buat ape dengan telur tu selain direbus je..kalau gulai ni,macam tak pandai nak makan la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat masak lemak cili api gini sedap...

      Delete
  3. pucuk ubi tu saya makan kak, tapi telur itik tu ....huhu haha idok le teman takleh telan :)

    ReplyDelete
  4. Saya pun risau ular je kt pokok serai hehe. Telur itik ni..peberet asben

    ReplyDelete
  5. telur itik nih kalau org tak bgtaw husna, husna mkn laa.. tp kalu dah bgtaw mmg husna tak mkn.. hahaha.. pucuk ubi masak lemak cili api, sedap tu kak..:D

    ReplyDelete
  6. Telur itik ni kalau masak lemak memang feveret cik abang la

    ReplyDelete
  7. telur itik, telur itik masak lemak sure sedap..

    ReplyDelete
  8. Sedapnya .... skg ni susah dah nak cari pucuk ubi ... tunggu balik kg je lah baru dapat merasa :)

    ReplyDelete
  9. sedapnye along...peberet lieya nie...pucuk ubi cecah sambal belacan pun layan...boleh buat makan bertambah2 jugak hah...

    ReplyDelete
  10. Sedapnyaaa. Lama dah tak makan gulai telur itik.

    ReplyDelete
  11. semalam pun masak pucuk ubi, masak lemak lawankan dengan ayam goreng berempah, sambal belachan . yummy.

    haah sekarang semua mahal. mak pun selalu bebel , sayur yang dulu boleh main petik je pun kena bayo mahal

    ReplyDelete
  12. Telan air liur pulak haaaaa..hahaha..

    ReplyDelete
  13. sedapnya gulai telur itik campur pucuk ubi ni..favourite kamiorang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nismilan glamer dgn telur itik ni kan, fiza :)

      Delete
  14. Dah lama tak makan telur itik ni. DUlu ada pelihara itik kat kampung, bila ada je telur itik mesti kutip buat masak lemak.

    ReplyDelete
  15. samalah lama x makan telur itik..hari2 mkn telur ayam je hahaha

    ReplyDelete
  16. telur itik masak lemak2 gini mmg umpphhh

    ReplyDelete
  17. hmmmm byk sgt entry makanan la SA ni.
    bikin tghari aida begitu mengliurkan!

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah