Monday, August 15, 2016

Nasi Kandar Pulau Pinang Sithique Brieckfields Tersedap & Terbaik

Jumaat lepas punya cerita, ikut kawan opis pi Brieckfield semata- mata nak pekena Nasi Kandar Pulau Pinang. Almaklumlah hari Jumaat rehat tengahri agak panjang...sebenarnya tak jauh dari opis pun..jalan kaki je..pergi berempat dan alhamdulillah dapat makan kat kedai..kalau ramai ingat nak bungkus je....sekali dapat tempat untuk 4 orang...maka layan makan kat situ la kami....


seronoknyaaa...ada lauk ayam..ada lauk sotong..


ni pinggan aku..ayam kari, kuah campur dan sayur tauge...sedap....


Nasi Kandar makan dengan tangan...baru la sedappp....


minum plak dengan sirap limau...

Alhamdulillah...
Kenyang perut...sedap plak makan kat sini...nanti nak pi makan lagi kalau ada kesempatan..up gambar ari tu kat FB ramai plak terliur...ajak makan sekali next round....insyaallah ada kesempatan nanti boleh pi makan lagi.
total harga aku makan RM7.70...murah kan?

23 comments:

  1. Masyaallah sedapnya.. lapaq teruih!

    ReplyDelete
  2. Oh my! Kalau pi Penang memang syurga makanan nasi kandar.. terliur ena, boleh terjah sini nanti...

    ReplyDelete
  3. lamanya tak makan nasi kandaq pulau pinang ni
    terbaik lah kalau makan dengan tangan memang wangi tangan semalaman haha

    ReplyDelete
  4. Nampak sedap le pulakkkk...hahaha...akak nasi kandar ni memang x berapa sgt...penah makan sekali je dulu pastu terus cam x berapa nak in dgn tekak...mungkin kedai yg akak pegi tu msk x berapa nak sedap kot...

    ReplyDelete
  5. Nasi kandar dan penang tak dapat dipisahkan. Hee

    ReplyDelete
  6. kat depan campbell pun ada satu ...s edap gak

    ReplyDelete
  7. perghhh..sedapnyaa..murah pulak tu..terbaik lahh..

    ReplyDelete
  8. besar lak tu ayam nya kak... bukan bahagian peha je siap tight lg...
    murah la kak rm7.70 je... selalu kalu kedai mamak mau dkt rm10 banyak tuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal. sgt murah la RM7 tu :)
      kat kl plak tu.

      Delete
  9. Sedap, murah dan sangat berbaloi..
    Makan gini hari-hari pun best..

    ReplyDelete
  10. lepas makan mesti tangan bau kari kan hehe

    ReplyDelete
  11. Sedap sungguh laaaa lauk pauk nyer...

    ReplyDelete
  12. Sedapnya..dah lama tak makan Nasi Kandar

    ReplyDelete
  13. dok kat penang pun jarang makan nasi kandar....tp sekali pekena....tu diaa..

    ReplyDelete
  14. Berbaloi.. dan yang pasti murah.. ai percaya kalau u yang bagitau pasti ianya sedap.. ;)

    ReplyDelete
  15. nasi kandar mmg kalo dpt kuah kari yg sedap mmg terbaik

    ReplyDelete
  16. Kite kalau nasi kandar ni kurang gemar.. Tp kalau nasi beriani kita layan sampai menjilat pinggan.. Hehehe..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah