Monday, August 1, 2016

Sardine Bukan Makanan Murahan Lagi..

Hi korang..
Percaya tak ada jugak orang "ada-ada" melabelkan sardine sebagai makanan murahan? Haaa...jgn tak percaya...ada uolls..ni jenis x sedar diri dan lupa susur galur dia la ni..bila bawak bekal je dia tanya lauk apa..bila cakap lauk sardine..cebek2 muka tu...low class sgt ke kalau makan sardine kan..ah pedulik la..janji aku suka...


Sardine pun sekarang harga dah sama sekilo ayam tau...setin dh cecah RM8.80..ini sardine aku guna brand Cap Ayam jenis Makerel..kenapa aku pilih ikan makerel?
Sebab isi dia besar2..tak kurus2 macam ikan sardin..bila ikan makerel ni aku suka bab perut dia tu..lemak2 tu memang sedap..
Tumbuk cili padi banyak2, bawang merah dan bawang putih, bawang besar hiris...tumis sampai naik bau..then baru masukkan sardine...huiiii sodap...
Lawankan plak dengan telur dadar....
Memang bertambah la makan...bukan sekali tambah je tu...confirm 3 kali tambah nasi...

Bila badan naik sapa yg nak disalahkan..

Bak kata Dania " kenapa mama masak sambal sardin..itukan fav kakak...nanti kakak gemuk...semua salah mama"

Erm...mama jugak yg salah.....


20 comments:

  1. baru tadi makan sardin..nak jumpa sardin yang beso2 memang dah takde..kecil cetoet je...mana cukup sekor..hehe

    ReplyDelete
  2. Pergh.. Time pepetang ni.. Kesejukan di Opis.. Tgk pic Sardin.. LAPA!!!!! Kalau pekena ngan roti.. Habis sebaris!!! Heheheh

    ReplyDelete
  3. Cikla pun klau beli mmg suka jenis makarel. Sedap... Mkn dgn nasi panas panas... sedaaappppnya...

    ReplyDelete
  4. SA punya sardin memang buat orang terliurrrr

    ReplyDelete
  5. ya Allah tgk gambar sardin ni terus klik... rasa mcm nk pi beli setin masak hihi.. tu lah kan SA.. sardin ni bukan makanan murahan cam dulu dah.. kira makanan mewah dah...

    ReplyDelete
  6. kak saya pn kalau lauk sambal sardin ni memang menambah kak..sedappp kak oii

    ReplyDelete
  7. adoiiyaiiiii...ni pon feberet anak2 akak dik...hahaha...dengan mak2 pon suka gak ni...lagi pedas lagi le sodap...makan lauk gini je takde lauk lain pon takde hal la...akak pulak lagi suka ikan sardin sebab kekecik...ikan beso2 ni akak memang ada ngeri2 skit...hahaha...selera memasingkan ape ada hal... :p

    ReplyDelete
  8. uihhh..sedapnya sardin tu..makan dengan nasi lepas tu ada telur dadar..perghhh..best wuuu..

    ReplyDelete
  9. sesekali bila tak rajin sangat, kak zi buat aje sambal sardin dengan telur dadar, makan dengan nasi panas-panas. Memang bertambah-tambah..tapi tak boleh selalu..

    ReplyDelete
  10. sesekali makan nasi dengan sardin sedap juga. Dulu-dulu masa bujang, ini lah menu utama kami di rumah sewa. Seminggu 3 kali masak sardin. Senang, cepat dan jimat.

    ReplyDelete
  11. berkira-kira nak beli sardin sekarang..huhu mahal sangat.

    ReplyDelete
  12. SA minat makerel ekk?
    asben aida x minat plak, sebab tu aida x pernah merasa.
    dok beli yg sardin biasa tu ajer.
    yes la SA. sardin semakin mahal.
    da le sardin tu wajib ada kat umah aida :( hu hu hu...

    ReplyDelete
  13. tghr ni cari lauk sardin je laa...sedap nampak..dh folo n masuk dlm bloglist utk blogwalking

    https://rojakonemalaysia.blogspot.my/2016/08/bloglist-untuk-blogwalking.html

    ReplyDelete
  14. Memang pun.. dah jadi makanan orang kaya2..
    Kalau yang markerel nie deap tumis pedas2.. memang best..
    kawankan pula dengan telur dadar.. pergh!!!

    ReplyDelete
  15. uishh..sdp2..bnyk entri kak SA yang buat kita terliur tau! ><

    ReplyDelete
  16. ya saya suka sardin juga,apa lagi di tambah dengan nenas dan asam keping .nyum nyum.(>_<)

    ReplyDelete
  17. mmg pun sardin la ni mahal gilos

    ReplyDelete
  18. iols sllu beli stok sardin ni
    kdg2 buat sambal sardin..then lau ada balance watlah nasi goreng sardin..xpun sambal tu cicah ngan roti..buat sandwich ka..byk kegunaan sardin ni..jimat2 jugak even mahal hehe

    ReplyDelete
  19. Kite pon suka sardin.. Laik sardin lawan dgn telur dadar makan mmg bertambah2.. Dap2! ^^,

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah