Thursday, August 4, 2016

AL-KISAH MALAM PERTAMA

Renung- renungkan ye...


Selalunya malam pertama untuk orang baru memang mengujakan. Asyik ada, takut ada dan menyeramkan pun ada. Macam-macam bayangan dalam fikiran. Apa yang nak dibuat. Apa yang nak di cakap. Semua jadi tak menentu dan serba salah. Seram sejuk pun ada. Sebelum masuk berbaring mandi sudah siap-siap. Seluruh tubuh kasi wangi. Wangian pula harum semerbak.

Biasanya pakaian dalam dah tak pakai dah. Pakai yang ringkas-ringkas aje. Bila dah berbaring semua ikatan dilonggarkan. Biar senang nak dibangunkan. Itulah malam pertama untuk orang baru di alam kubur... Memang menakutkan... Astagfirullah... semuga kita semua dipermudahkan urusan di alam kubur kelak...

Cuba insafi diri sikit.. jgn nk fikir benda lain je..😆😆😆😆😆

12 comments:

  1. hahaha..tebaik!! thumbs up ahhh..

    ReplyDelete
  2. pandai cik adik ni.....muahhhh!!! lama tak baca blog cik adik sbb cik akak cuti blogging hampir setaun!!!

    ReplyDelete
  3. sentiasa beringat ..moga urusan kita dipermudahkan

    ReplyDelete
  4. aduhai.
    seram nyer bila terkenang setiap bait ayat SA tu.
    aduhai... cukup kah amalan? :(

    ReplyDelete
  5. pernah dapat dalam whatsapp, memang menginsafkan.. memang rasa amalan tak cukup sebagai bekalan ke sana..

    ReplyDelete
  6. Menginsafkan.. Tambahan pula pernah melalui pengalaman mengkafankan mayat..

    ReplyDelete
  7. 2 situasi yang berbeza
    ishh otak iols ni kemana aja dia haaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  8. Allahualam keaadan dalam kubur bagaimana
    takutnya..smoga kita dijauhkan seksaan kubur amin

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah