Wednesday, June 26, 2013

Duhai Anak..Malangnya Nasibmu

Muka depan harian metro hari ni yang memaparkan anak ini didera...

Sebak bergenang airmata..dapat aku bayangkan kelaparan anak ini akibat dikurung lama oleh bapa tiri..didera..seluruh badan dipenuhi cucuhan puntung rokok dan kedua kakinya bernanah...ya allah..apa lah dosa anak ini...dimana letaknya sifat kemanusiaan lelaki tersebut? Anak tiri pun anak juga amanah dari allah untuk dijaga bukan dibuat sesuka hati..apalah anak yg baru berumur 7 tahun ni tahu erti kehidupan...aku x tau la apa nk jadi dengan manusia zaman sekarang. .dari ko dera baik ko bunuh je kan...

Sedikit emosi hari ni sebab aku cuma insan biasa yg punya hati dan perasaan..binatang pun sayang anak der....

posted from Bloggeroid


10 comments:

  1. Tergamak kan dia buat smpai cmni..kesian budak tue..tak berperikemanusian langsung!!! Hrp kena hukuman yg setimpal..

    ReplyDelete
  2. pantang betul lah klu ada manusia mcm tu!!
    tak dapat bayangkan seksaan & tangisan kanak2 yang didera tu.. kesian nyaaaa.. =(

    ReplyDelete
  3. Sepatutnya, bapa tiri itu dicucuh dan dikurung pula...

    ReplyDelete
  4. tak berperikemanusian betulla kan.. maknya tu nak gak tahu apa kisahnya biar anak gitu..

    ReplyDelete
  5. apalah punya manusia...tak ada otak, hati dan perasaan...cuba kalau dia dibuat cenggitu...

    ReplyDelete
  6. kalau taknak bela bagi jelah kat orang..or antar je kat JKM..napalah nak dera kan..sian..

    ReplyDelete
  7. Org yg mendera kanak kanak ni ialah manusia paling dayus...mendera org yg tak berdaya melawan balik

    ReplyDelete
  8. kesiannya...kejam betul manusia sekarang...=(

    ReplyDelete
  9. Kalau dah dibawah pengaruh dadah gitulah jadinya tak ada sifat kemanusiaan

    ReplyDelete
  10. owh.. tgk kt berita tv smlm.. mmg kesian.. mlm tadi tgk berita.. suami isteri dh kna thn.. mujurlh jiran dgr.. rasa nk wat cmtu blik je kt org yg buat tu... huhu

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah