Wednesday, May 18, 2016

Santapan Orang Demam

Hi korang...

Aku demam dari semalam..so ari ni memang tak larat nak bangun...gigih makan roti sekeping pagi tadi terus telan ubat haaa...berpeluh2 ko bawah comforter..dah rasa ok sket terus bangun buat sup ayam ni ha...tekak dah mula membengkak tapi aku tak hirau sangat de..takde nak manjakan...aku layan jer makan sup ngan nasi skit...dah 2 hari x amik nasi badan gigil nok...itupun x habis sebab tak selera..perut lapar ni...


sup ayam kosong takde 4 sekawan...tumis bawang putih, bawang merah ngan halia...masukkan ayam kasi dia kecut jap dalam 5 minit..then masukkan air...


selera x sedap jugak..ku pecah2 kan cili macam ni ha..letak kicap then makan ngan sup...
laju je aku habiskan sup..tak kuhirau tekak yang sakit...elok je plak x pedih ke apa ke...antibiotik dah ku telan...

Dah lama aku tak demam...persekitaran x berapa ok..berjumpa ngan orang2 sakit..maka mendapat la demam ni ha..cuaca pun tak menentu...petang ni kena cari mc la..semalam pi klinik x dapat mc lagi..takde mc kalu korban la cuti sehari...

huwaaaaa...kena sihat sebab ahad ni nak jaga mak kat IJN....

5 comments:

  1. hamboi kak demam pun makan pedas ye. hiks. semoga cepat sembuh ye

    ReplyDelete
  2. Kalau demam, inilah makanan yang paling boleh telan. Harap kak SA dah sihat :)

    ReplyDelete
  3. badan nak minta rehat tu...apa pon semoga SA baik-baik aje.

    ReplyDelete
  4. kalo demam sure nk cr sup2 kn...kita ni pn rs xbrp sedap tekak dh ni mcm nk demam...slalu cr sup ekor

    ReplyDelete
  5. semoga cepat sihat untuk berbakti pada ibu ...

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah