Monday, October 10, 2016

Ini La Ikan SERKUT...

Semalam kat FB masa aku up pasal menu masakan aku..aku ada type ikan serkut goreng, so ada yang bertanya plak masa tu ikan apa tu dan tak pernah dengar..aku pun sebenarnya bab nama ikan ni failed skit la..mana ikan yang selalu aku tengok kat pasar dan selalu aku beli tu je la yang aku tau...So abah aku cakap ikan ni namanya ikan serkut..so aku pun ikut jer la...rupa paras ikan ni dah macam ikan Kerisi..tapi ikan kerisi kaler orange kan..ikan ni kaler putih dan ada lam oren2 skit...mata eh besau godang tu ha...


nak kata ada iras ikan gelama pun ye jugak...


Aku bedakkan dia ngan garam dan kunyit serbuk...


Kita goreng garing...


Rasa dia?

Lebih kurang rasa ikan kerisi jer la..nak kata manis dagingnya biasa je...boleh la..sedap la jugak tapi kalau buat gulai aku tak tau la rasanya macam mana...

So pada yang tanya tu..aku dah jawab..so..ini la dia ikan serkut yang korang nak tau tu...

So dah terjawab segala persoalan..sekali ngan gambo ikan aku bagi...hehehehe...

10 comments:

  1. Kalau Ain org tnya nama ikan. cabut dulu awal2. Failed ! haha

    ReplyDelete
  2. oooo..baru tahu ni ikan serkut..nanti nak tanya mak laa.hehe

    ReplyDelete
  3. Hahaha ini rupanya ikan serkut... Ingatkan ikan ape laa... Nampak sedap aje kak sue goreng ikan.. Adehh tengah lapar ni.. Haha

    ReplyDelete
  4. tak pernah dengar nama ikan..tapi macam pernah goreng..hahaa

    ReplyDelete
  5. mmg tak pernah dgr ..aku pun tak pernah tgk
    tapi nampak sedap tu bila goreng garing

    ReplyDelete
  6. cik nor xthu gak nama ikan..rasa brknan trus bli...hihi

    ReplyDelete
  7. Tak pernah dengar jugak nama ikan serkut nih.. Tapi tu lah nampak macam ikan kerisi pon ade.. MD pon failed gak bab2 nama ikan ni.. Yg biasa makan tu jela yg tau pon.. Pelik2 tak tau.. Hahah!😂

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah