Monday, October 24, 2016

Resepi Viral Cendawan Kukur Goreng Berlada

Assalammualaikummm...
Hi korang...pernah makan cendawan kukur...huii..ini rare ni cendawan ni..susah nak dapat..kat kebun getah je banyak ni....aku dh kenal cendawan kukur ni lama dh..dari aku kecik2 lagi..sampai la ni umur dh 38 tahun dah...tapi bleh dikira sepanjang aku hidup di bumi allah ni berapa kali je aku makan..hahhaha..
Jom tengok resepi..


Resepi Cendawan Kukur Goreng berlada

1. Cendawan kukur 100 gram direndam dan dibersihkan..
1. 3 ulas bawang putih - ditumbuk
3. 4 ulas bawang kecil- ditumbuk
4. 15 biji cili api - ditumbuk
5. Serai 2 batang - ditumbuk
6. 2 sudu besar sos tiram

Cara- cara 

1. Bahan yg ditumbuk di tumis sampai naik bau
2. Masukkan serai
3.masukkan sos tiram
4. Msukkan cendawan kukur
5. Perasakan sedikit garam..jangan banyak sebab sos tiram dh masin
6. Siap!!!

Selamat mencuba ye korang...


10 comments:

  1. SA sedapnye... lama tak makan... Cendawan Kukur masak goreng tumis cili api dengan ikan bilis...

    ReplyDelete
  2. akak ni memang terer bab masak...nanti i nak ambik kursus masakan dengan akak ler..ekekekek

    ReplyDelete
  3. Xpernah try masak gini...
    Nnt kena try la jugak

    ReplyDelete
  4. Sedap sangat ni SA, selain masak macam ni, sedap juga buat gulai lemak dengan isi kerang, waduhhh lazat bangattt :)

    ReplyDelete
  5. Lama tak mkn..sedap mkn dgn nasi panas2..

    ReplyDelete
  6. Hritu pnh tgk cendawan ni masa di rumah mertua. Tapi tak makan pun.

    ReplyDelete
  7. Masa tengok cendawan ni rasa mcm pelik pun ada. Nampak mcm pelik pun ada. Rupanya pemes cndwan ni..

    ReplyDelete
  8. Sedap cendawan ni.. Tq Share resepi ^^

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah