Thursday, November 10, 2016

Petua Menjemput Rezeki

Kadang-kadang kita tak terfikir oun tentabg petua murah rezeki..tak salah amalkan...malah memang di galakkan...kadang-kadang apa yang kita lakukan adalah benda yang biasa tanpa sedar tapi ganjaran kita yang dapat...biasanya dalam jumlah pendapatan kita pasti ada rezeki milik orang lain kan..bukan hak kita semuanya...

Jom kita baca antara petua murah rezeki

✅ 1. Letakkanlah sedikit makanan kucing dan semangkuk air di luar rumah utk kucing2 yg datang..
....................................
✅ 2. Sisihkanlah sedikit dari hasil gaji @ upah jerih payahmu, untuk di sumbangkan kepada anak yatim & orang miskin.
....................................
✅ 3. Sentiasa sediakan wang kecil di dalam dompet utk diberikan kepada yg memerlukan.
....................................
✅ 4. Letakkanlah di bilikmu sebuah kotak. Setiap kali kamu merasa melakukan dosa, masukkan wang kecil kedalamnya. Genap 1 bulan, buka kotak itu & sedekahkan wang tersebut.
....................................
✅ 5. Jika kamu hadir dalam acara keramaian (keluarga & kerabat atau sahabat), belilah 1 @ 2 kotak air mineral, niatkan utk sedekah kepada orang2 yg memerlukannya (orang tua, sakit, kanak2 dan lain2).
....................................
✅ 6. Jika kamu membeli barang dari peniaga2 kecil kemudian kemudian peniaga ingin mengembalikan wang baki, biarkan baki wang itu untuknya (sedekah atau hadiah).
..................................
✅ 7. Belilah mushaf (al quran) letakkan di salah satu masjid. Bayangkan berapa pahala yg akan kamu dapat daripada setiap huruf bagi mereka yg membacanya.
..................................
✅ 8. Berikanlah perasaan gembira kepada setiap orang, khususnya kpd mereka2 yg sedang ditimpa kesedihan, dengan senyuman dan ucapan doamu yg tulus.
....................................
✅ 9. Lemparkanlah senyuman kepada orang yg kamu temui, berilah salam kepada orang yg duduk & bertuturlah dengan ucapan yg baik kerana semuanya adalah sedekah.
....................................
✅ 10. Jangan biarkan kamu tertidur, melainkan telah kamu ampuni setiap orang yg telah berbuat jahat kpdmu dari menghinamu, menyebarkan fitnah & menzalimimu.
....................................
✅ 11. Setkan pada handphone kamu, penggera peringatan pada masa masa tertentu untuk anda baca surah Al-Fatihah @ Al-Ikhlas untuk di sedekahkan kepada kedua ibubapa kita, sama ada masih hidup atau telah meninggal dunia...
....................................
✅ 12. Kirimkan mesej ini ke semua kenalan. Siapa tahu ada yg mahu mengamalkan. Moga kita pun akan diberi pahala kerananya.

Selamat bersedekah..
Semoga kita dilimpahkan rezeki..Aamiin..🌷🌷🌷

10 comments:

  1. insyallah, sama2 lah kita amalkan ye kak...

    ReplyDelete
  2. insya Allah boleh diamalkan. thanks for sharing kak

    ReplyDelete
  3. Terima kasih atas perkongsian ini. No 4 tu memang best..tq tq

    ReplyDelete
  4. Jika kamu membeli barang dari peniaga2 kecil kemudian kemudian peniaga ingin mengembalikan wang baki, biarkan baki wang itu untuknya (sedekah atau hadiah). Itu yg saya nak buat selalu tpi.. ok. Nak buat jugak2 lepas ni. Tq SA berkongsi peringatan baik ni.

    ReplyDelete
  5. Bagusnya.. Nice sharing sis..
    boleh dijadikan amalan..

    ReplyDelete
  6. Insha Allah boleh amalkan ni. Dalam rezeki kita, ada juga bahagian untuk orang lain dan insha Allah makin murah rezeki kita lepas tu :)

    ReplyDelete
  7. Sedekah. InsyaAllah, murah rezeki. Nice sharing ^^

    ReplyDelete
  8. Nak rezeki lebih.. Amalkan solat dhuha
    . Insyaallah.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah