Friday, November 11, 2016

Hangit Ayam Goreng Berladaku....

Sekarang ni asal petang je hujan kan?
Bila hujan jer perut sure lapar kan?
Sebenarnya tengahari tadi tak makan sebab kenyang makan sandwich tuna kat Stabak...
So decided masak nasi dan buat ayam goreng berlada...haih..perut ni lapar mencongkam jiwa plak...ok la kita goreng keropok dulu dan lepas tu goreng la ayam...

Layan la keropok sementara tunggu ayam masak...


Keropok ikan tamban


cicah ngan sos cili..

Ralit sangat makan tetiba terbau macam hangit...cepat2 pi tgok ayam..balik2 kan and then perlahankan api..dah masak angkat dan tumis bahan2....biarkan kejap..pi depan cicah keropok ngan sos lagi....eh..bau hangit...sah2 dah garing....hahahaha...


Inilah hasilnya ayam goreng berlada hangit namanya...tapi tak nampak plak hangit...

Hangit2 pun sodap...

Makan jer la...niat asalnya lain...hahahaha....apapun sedap lauk aku ..bukanlah hangit ke apa..cuma bahan2 tadi tu garing betul je...kalau hangit hitam legam tu memang x sedap kan....bertambah la jugak aku makan..takde kesian tul lapar nasi..bape hari x makan nasi ni....huhu...

Lepas makan bantai tido.....bagussssss...amalkan selalu Suria Amanda!!!!

8 comments:

  1. Mari kita gemuk bersama! hahahahaha

    ReplyDelete
  2. goreng kopok dulu sebelum goreng ayam..bagus cadangan ni..sementara tunggu aym msk..hehe

    ReplyDelete
  3. adoi ayam goreng. tak tahan betul.tak nampak hangit pun, nampak sedap je

    ReplyDelete
  4. Kikikiki... Hangit hangit pun sedap sis bila perut dah lapar..

    ReplyDelete
  5. Hangit hangit pun nampak sedap tu kak.

    ReplyDelete
  6. Haha. Nampak sedap dan tak nampak hangit pun sis? Keropok buat mengunyah ye...

    ReplyDelete
  7. Perut dah lapar.. hangit ke hangus ke lantaklah.. Janji kenyang

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah