Wednesday, November 2, 2016

Tomyam Sotong Simple


Malam semalam teringin nak makan tomyam..kebetulan plak ada sotong dlm fridge..tgok bahan lain..ok ada serai, daun limau purut dan batang celery...erm ok la ni bleh  buat tomyam...tomyam paste ada sebotol besar beli kat Padang Besar tempoh hari...so...kita belasah je...
Simple x tumis dengan minyak pun sebab minyak mahal kan sekarang..so kita didihkan paste tomyam dengan air secukupnya..dah mendidih masukkan semua bahan tadi..perasakan..pas tu tutup api...then makan la..apa tunggu lagi..tomyam paste tu dah cukup garam dan masamnya so x perlu letak asam limau...jangan masak lama sangat takut sotong jadi liat...yang bestnya kan..sotong aku beli ni semua penuh ngan telur...heaven betul makan...gemuk2 plak tu..

Balance bawak pi opis ari ni.....settle dh pun...

14 comments:

  1. erm... tgk masakan tghari ni mmg lapar la sis... hehe... yummy sedapnya...

    ReplyDelete
  2. tetiba malam ni nak masak tomyam jugak...nyummy..

    ReplyDelete
  3. so yummy...nmpak simple tapi mesti sedappp...

    ReplyDelete
  4. tudia resepi tanpa minyak sempenan minyak naik hahaha
    sedapnya makan nasi panas2 ngan tomyam..

    ReplyDelete
  5. dapnye.. gemok2 lak ai tengok sotong tu.

    ReplyDelete
  6. sedapnya..hirup kuah je kenyang da:)

    ReplyDelete
  7. jarang betul jumpa sotong ada telur. hari tu jumpa dia jual telur saja. -.- agaknya dah siap korek siap siap ke apa taktahulah.

    ReplyDelete
  8. Susah nak jumpa yang ada telur.. Selalu kecik kecik je..

    ReplyDelete
  9. Sedap bila dapat sotong besar besar ni...

    ReplyDelete
  10. Wah.. Sedapnya.. Sotong sekarang dah mahal.. Yang murah sotong selipar.. Huhuhu

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah