Tuesday, December 30, 2014

Cekodok Udang By Suriaamanda

Buruk sgt plak la bunyi cekodok....cucur la..last saturday aku terajin skit walau tgh demam..tekak xde selera so bancuh la tepung nak buat cekodok...bahan semua ada..udang yg kecik2 pun ada...apa lg....kul 6pm mcm tu aku dh sibuk2 kat dapur...
Tetiba dengar org bg salam....jiran sebelah rupanya dtg tgok rumah diorang...ekceli diorang x duduk situ tapi selalu la balik nak bersihkan rumah....diorang decided duduk tahun 2016...so memang langkah kanan la tetamu tu semua...


Bancuhan tepung cucur udang


Cucur yg sedang di goreng

Alhamdulillah..dapat jugak mkn cucur udang...dapat jugak memanjangkan rezeki pada tetamu...ikutkan x cukup..tp dah mmg rezeki tetamu kan...esok la kita repeat lg....
Tp xde nya...pg ahad tu aku demam teruk..batuk melampau2..lalok mkn ubat je...bangun tido makan pas tu mkan ubat..lalok lg...tido lg....huiii mmg terlebih2 tido dh...
Letih badan mkn uat dan letih badan terlebih tido...
Alhamdulillah skrg dh getting better....cuma batuk ni je....
Tp aku tetap pi keja...mls nk duk kat rumah...letih asyik tido je....

Resepi Cucur Udang versi Suriaamanda

1. Tepung gandum 
2. Sedikit garam
3. Udang segar
4. Tauge
5. Mauripan 1 sudu teh
6. Daun kucai
7. Sedikit kunyit serbuk

Cara2:
Campur semua bahan I
ikut tahap kepekatan yg korang suka...x boleh cair sgt nanti x cantik cucur udang korang...
Then goreng dalam minyak yg betul2 panas...baru cantik gebu cucur udang ko....

Selamat Mencuba....

16 comments:

  1. lain kali kalau masak... hantar kan kat sini sikitttt :)

    ReplyDelete
  2. lain kali kalau masak,,, hantarkan kat sini sikittt :)

    ReplyDelete
  3. Salam, haa haha mcm pelik kan panggil cekodok udang, haha~

    ReplyDelete
  4. Sedap pula tengok cucur ni. Nak2 lagi musim hujan sejuk2 ni, perut lapar jak memanjang ... :)

    ReplyDelete
  5. sedapnyaa.. dah lama tak buat cucur udang..

    ReplyDelete
  6. sedapnya..letak mauripan nak bagi naik gebu ye kak..boleh try nanti ni..

    ReplyDelete
  7. memang kena letak mauripan ke SA? lagi sedap ek..

    ReplyDelete
  8. Makan panas2 cicah sos...yummy... :)

    ReplyDelete
  9. Musim hujan pekena cucur udang panas meamnglah sedap SA

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah.. moga makin murah rezeki SA..
    Moga cepat sembuh hendakNYA.

    ReplyDelete
  11. Letak udang banyak2 akak..hihi.
    Sedap tu

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah