Monday, March 9, 2015

Penyebab Bilik Air 'Wangi'....

Hi korang.....
Last week aku balik kampung kejap...pi tgok baby baru lahir...anak kazen aku...
Kalau balik kampung Abah memang x reti duduk diam..tengahari mencanak matahari kat kepala pun dia pi kat kebun belakang rumah...kang demam semua susah kan....
Tau2 dia bawak jering ni seplastik besar...erk..sempat lagi abah ni....masalahnya dia bkn mkn pun....

Ada kat sini yg suka makan jering?aku mmg la x makan...apa2 ulam pun Petai ke...Kerdas ke...x makan de...x suka bau dia...kalau ulam2 daun x pe....upah aku 200 pun aku x mkn..bukan cakap besar ..mmg x leh la makan...sambal udang letak petai pun aku x makan petainya....


Jering sebelum dibuang kulitnya


Ini isinya...ini abah aku cakap dh tua...if muda kaler dia x macam ni...


Orang tua2 suka la makan ulam2 macam ni..sebab tu diorang sihat sentiasa...
Amalkan makan ulam..orang zaman sekarang je yang payah makan menda2 mcm ni...
Pas tu komplen kulit x cantik la...x sihat la...
No wonder org zaman dulu2 hidup lama dan awet muda kan....org sekarang sibuk makan supplement je....ahaks...

Satu x leh tahan bab ulam2 ni...bila masuk bilik air bau kekal 'mewangi'...
Silap hari bulan boleh pengsan...aku dh pesan siap2..sapa makanulam sila jirus toilet lebih2 skit..make sure flush betul2...kalau x kang..ramai yang pengsan...

Sapa makan ulam? Baik ngaku cepat....


19 comments:

  1. saya makan ulam.. feveret gitu.. kalau ada sayur ngan ulam, saya lebih suka pilih ulam lagi.. baru nih member bagi jering, siap buat sambal jering ikan bilis..

    ReplyDelete
  2. saya makan juga tapi tak banyak la.. kalau jering ni sikit sikit boleh la.. tapi ada yg makan jering ni direbus mcm makan ubi rebus kan...

    ReplyDelete
  3. Kalau sambal udang ada petai..terus tak makan.
    wlupun udang atau sambal..
    ulam lain makan..yang dedaun hijau je..
    yang ada bau semua tak makan

    ReplyDelete
  4. sedapnya kalau dapat makan dengan kelapa tu...dulu atok rajin buat..

    ReplyDelete
  5. betul kak, mkn jering, petai bau semerbak toilet..haiyo...

    ReplyDelete
  6. adik suka makan sambal petai udang tu kak... hik hik hik...lain lain, jering ker, kerdas ke, apa ke memang tak ...huh... bilik air tak boleh kongsi dengan orang bila makan benda2 ni, nak nak lagi jering... tak tahan bau ooo

    ReplyDelete
  7. kalau ulaman daun memang makan tapi kalau ulaman ada bauan tu cuma makan petai je yang di campur dengan makanan lain macam sambal udang ke, itupun makan sikit je sebab tak nak berbau sangat..huhu..tapi orang² tua memang suka makan jering, petai dan kerdas tu kan..memang kena jirus bilik air lebih lepas membuang tu

    ReplyDelete
  8. wana suka makan jering rebus..makan cicah kelapa parut campur gula..memang sedap..dulu arwah nenek rajin buat skang dah jarang dapat makan..

    ReplyDelete
  9. sedapnya jering... memang peberet nie

    ReplyDelete
  10. makan2..sedap ni..fevret..bertambah nasi kalau ada jering dengan petai..pasal bau tak kira dah..heehe

    ReplyDelete
  11. masak lomak cili padi mmg sodap tu

    ReplyDelete
  12. jering atau petai adalah kegemaran kitew,.
    Kalau balik umah mak mentua selalu dihidang petai..
    kalau balik umah mama kitew pulak dihidangkan jering.
    Memang pahit tapi ada kebaikkannya.
    Kitew pulak kalau lepas masuk toilet tu kita suka jirus dengan air sabun.hahah
    sebab tulah sabun umah mak mentua ngan mama kitew cepat habis...

    ReplyDelete
  13. Ayah sey goma kak makan joring ngan kolodeh nie.. Bau toilet harum sgt.. Hahaha

    ReplyDelete
  14. Joring memang eden tak makan tapi petai memang eden hantunya.

    ReplyDelete
  15. hahaha wangi semerbakk gitu kan..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah