Thursday, March 26, 2015

Deghoyan Doh Bebunge.....

Hi korang....x lama lagi musim durian la ni kan...aku pi Pasoh last week  sana sini aku tengok pokok durian dah mula mengeluarkan bunga...haa...itu tanda musim durian nak tiba kan...tp tu la...x semua tempat sama kan....

Dulu kan masa aku kecik2 rumah kg arwah atuk aku mmg dikelilingi pokok durian....pagi2 bangun tido kan...keluar rumah memang semerbak bau harum bunga durian...fresh..aku rindu betul suasana tu..tp sekarang dah xde dah..sedih...


Gugusan bunga2 durian....lebat buahnya nanti ni kalau menjadi


Kat celah dahan yang tu berbunga nya...


Dah tu ni kat umah sapa plak....

Ni masa aku pi kenduri kawen kat Pasoh Sabtu lepas yang aku terus demam tu....
Nampaknya memang area sini la nanti banyak durian kan...sedapnya durian kampung...
How i missed my childhood time...x mungkin akan berulang....

Missed arwah atuk jugak...Al Fatihah...


Oh kome...deghoyan doh bebunge...
Moh Kite minang anok dare..
Anok dare...anak dare bote
Teman jumpe di Padang Tenggale..


17 comments:

  1. mesti kat kmpung pun dah berbunge..yeay boleh mkn puas2

    ReplyDelete
  2. sedap pulak..dah lama tak makan buah duqian ni..

    ReplyDelete
  3. get well soon SA..btw..tak sabar nak tunggu musim durian..nak mkn puas2 :D

    ReplyDelete
  4. Bestnye musim durian akan dtg x lama lg....

    ReplyDelete
  5. tak sabar nya..saya pun suka durian..tempoyak yang tahun lepas pun ada lagi..lagi simpan lama lagi sedap..tak sabar nak buat tempoyak banyak2..hantu tempoyak saya nih..ahhha

    ReplyDelete
  6. kat umah mak pokok durian ade juga berbunga tapi buah nan hadoo

    ReplyDelete
  7. wahh..peminat durian mesti tunggu durian sedap ni

    ReplyDelete
  8. wahhhhhh ni bulan puasa meriah la ni durian.. hehehe sedapnyerrrrr durian.. *amboiii siap nyanyi lagu ayah kite lagi akak ni hehehe

    ReplyDelete
  9. Apa Khabar agaknya Mr Os

    dengar lagu tu teringat kat Mr Os

    ReplyDelete
  10. tak sabarnya nak tunggu musim durian..

    ReplyDelete
  11. wah banyak juga bunga durian tu..kalau menjadi puas makan tu kak..wana pun suka sangat makan durian. :)

    ReplyDelete
  12. Durian tak termasuk dalam senarai buah kegemaran ai.. hehehe..

    ReplyDelete
  13. sedapnya kalau boleh makan pulut durian.yummy

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah