Tuesday, March 24, 2015

Suspect Denggi Pulak...

Assalamualaikum korang semua....
seharian x bersiaran semalam...MC demam panas....
Dah rasa x sedap badan dari Sabtu..kebetulan balik Seremban hujan dan panas silih berganti so aku expecting sebab terkena hujan so demam biasa je la ni..tp tu la..sendi2 dah mula sakit kejap panas kejap sejuk..sampai la semalam petang ada bintik2 merah muncul..panik kejap pas tu tunjuk kat abah (anak ppuan semua rujuk abah)...abah suruh siap2 pi klinik..jelas kerisauan di muka dia (cheh ayat novel)

Abaikan selekeh aku tu..dh la kurus kering

Doc cakap simptom2 tu ada tp kena amik darah dulu..bintik merah yg timbul tu x mcm denggi tp lebih pada rashes..

Dah biasa cucuk kat lengan ni..x terasa pun sakit jarum sentuh kulit .tau2 dah siap je..


So kita tunggu la result petang nanti..harap aku bebas denggi..weh kerja aku byk ni kat opis...mn boleh biar je...x nak la warded......x pernah aku demam sampai suspect denggi...
X pernah2 ada bintik2 merah tumbuh...

Doakan aku ye kawan2....doakan xde denggi...cuma tgh menahan sakit sendi2 ngan panas badan ni...air dh byk minum...100 plus dh berbotol abih..tinggal nak mkn sup ketam je lagi ni...selera xde dh...


30 comments:

  1. Semoga tiada yang mebimbangkan dan semoga segera sihat sepenuhnya...Aamiinnn...

    ReplyDelete
  2. Paksa makan juga kak. Sup ketam tu elok. Ada orang kata daun betik blend pastu minum tapi idokle penah cuba. Minum air kelapa pun okay.

    ReplyDelete
  3. moga akak cepat sembuh..aamiin

    ReplyDelete
  4. cepat sihat ye....mintak2 la bukan denggi..skang ni musim die....

    ReplyDelete
  5. Smg semuanya baik2 saje. InsyaAllah bukan denggi tu.

    Try minum air kelapa sikit
    Mandi dgn epsom salt (beli di guardian, watson ada jual rm6 1 kotak) utk kurangkan rasa sakit2 sendi...

    ReplyDelete
  6. Speedy recovery SA..
    hope everything ok

    ReplyDelete
  7. semoga anda bebas denggi insya allah balik cari air 100 plus

    ReplyDelete
  8. getwell soon kak! namo la sakit :(

    ReplyDelete
  9. kurusnye akak..

    insyaAllah kak..mudah2an bukan denggi..nnt ape2 sila update okayh..get well soon..

    ReplyDelete
  10. harap semuanya baik² je dan bebas denggi..semoga cepat sembuh..aminnn

    ReplyDelete
  11. speedy recovery SA.. harap2 tak kena denggi la nah.. take care..

    ReplyDelete
  12. alahai..keisannya SA..harap² dijauhi dari denggi tu..cepat sembuh ye

    ReplyDelete
  13. moga akak baik2 ja ya dan wana doakan akak cepat sembuh..harap bukan la denggi..makan ubat tau kak

    ReplyDelete
  14. akak..hadiah pengomen tegar dah sampai kelmarin..terima kasih banyak ya kak dan moga tambah murah rezeki..wana ada buat entri khas..

    ReplyDelete
  15. semoga tak de apa2 yang serius la.harap2 demam biasa je...

    ReplyDelete
  16. Persediaan awal..buat sup ketam yer awak.
    Semoga cepat sihat dan dapat update blog macam selalu..
    Sekarang ni ramai sangat dah terkena Denggi takut dan seriau kitew

    ReplyDelete
  17. Moga cepat sembuh hendakNYA..
    ai masih tak dan nak singgah menjengah ur entry sebelum ni.. huhuhu..

    ReplyDelete
  18. semoga cepat sembuh kak SA..harap2 demam biasa ja..bukan denggi..

    ReplyDelete
  19. Lama tak datang sini.....dtg tgh demam pulak, siannya.
    Moga cepat baik ye SA.

    ReplyDelete
  20. get well sista...makan vitamin bebanyak

    ReplyDelete
  21. Salam, kak..semoga cepat sembuh...teringat tunang sy tu penah kena denggi jugak, tp alhamdulillah baik..semoga cepat sembuh kak :)

    ReplyDelete
  22. semoga cepat sembuh SA
    alahai, kurusnya SA

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah