Saturday, May 9, 2015

Lagi Kes Buang Anak

Moga Syurga Buatmu Duhai Anak...

Tak tau nak cakap macam mana..tak tau nak gambarkan macam mana seksanya anak ni menghadapi mautnya...menitis air mata ni...sebak tak terhingga..tersentuh naluri keibuan ku....bagai tersayat hati...bagai di carik2...x tau mcm mana nak gambarkan perasaan aku dan aku pasti hati semua ibu2 di dunia ni pasti tersentuh...

Yang mampu aku katakan kan yang lakukan semua ini umpama syaitan..ntah apa dosa anak ini ko perlakukan macam ni...memang tak ada hati perut...binatang pun tak buat anak dia macam ni....

Allah huakbar...



Apa dosa mu anak....


Entah apa perasaan wanita Ini...


Apatah lagi orang menjumpai


Ya allah...sampainya hati ibumu...

Ini la masalah moral masa kini...
Dah pandai buat x pandai bertanggungjwab...kalau kau x nak anak ini...bukan perlu kau bunuh dia...beri pada yg boleh jaga..x nak sgt kau letak je di mana2 masjid atau depan rumah orang...bukan kau lemaskan dia begini...kau kandung dia 9 bulan...kau buang macam sampah...allah..aku tak tau nak gambarkan macam mana  marahnya aku ni...

Aku kongsi disini bukan sebab nak tarik bayak traffic...tp aku rasa aku perlu kongsi...as a mom...tergamak dia buat anak dia macam ni...aku memang x tau apa kisah sebalik gambar2 ni..tp aku tetap katakan..apapun yg berlaku pada si ibu..ini bukan jalan penyelesaian...mungkin kamu di rogol..mungkin kamu buat maksit..tp bukan bermakna kamu beh buang sewenang2nya...allah...bagai dunia akhir zaman...bagai buang bayi adalah satu kebiasaan...

Wahai Ibu2 di luar sana...mari lah kita bersama sama jaga anak2 kita..jauhkan anak2 kita dari masalah sosial macam ni..kita pantau pergerakkan anak2 kita x kira lelaki atau perempuan...kita yg lahirkan mereka..kita yang mencorakkan kehidupan mereka..betul didikan yang kita berikan..maka betullah tingkah mereka..didikan agama perlu diutamakan..diserapkan...

Semoga anak2 kita dijauhkan dari gejala sosial ini...amin...

Credit photo :siakapkeli.com


17 comments:

  1. Ishhh.. astagfirullah.. sedihnya. Tak sanggup nak tengok bayi tu kat dlm tank tu.. astagfirullah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manusia makin hilang pertimbangan, cn mmg takleh tgk org buat baby mcm ni..kalau taknak pun, bg jela dkt sesiapa yg nk, ramai lg dkt luar sana yg nk sgt ank tp tak dpt, dorg boleh buang2 mcm ni

      Delete
  2. moga tempat mu d syurga baby xberdosa..aamiin

    ReplyDelete
  3. ya Allah sedih tengok.. sedangkan ada ramai yang tak memiliki anak, yang mudah dapat anak nih senang2 jer nak buang macam tu..

    ReplyDelete
  4. kejamnya manusia..kesian baby yang tak bersalah tu jadi mangsa kekejaman ibu sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tula, bla nafsu menguasai diri ikan hilang entah ke mana.. Ni la jadinya.. Bergembirala para syaitan meraikan kemenangan..

      Delete
  5. memang tersentuh hati tengok..sampainya hati..

    ReplyDelete
  6. Sakitnya hati tgk gambar2 ni..eee kejamnye manusia yg buat gini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Kak lya.. Jumpa mqk bapak diorang hukum bunuh jer..

      Delete
  7. Bab ni papaag terus sedey.. Sampai hati dioranf buat anak diorg cmtu. Sob sob sob

    ReplyDelete
  8. Ya Allah ! kejamnyaaaa buat anak mcm ni

    ReplyDelete
  9. Laju2 scroll sampai ke bawah.. tak sanggup nak tengok.. betapa singkatnya fikiran tapi percayalah.. itulah yang akan menghantui sepanjang hayat mereka.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah