Thursday, May 14, 2015

IBU -IBU PROTES JUTAWAN BELI HAK CIPTA DEMI IBU....

IBU IBU PROTES DEMI RESEPI TELUR GORENG

Hi korang,

Ini ada satu berita gempar….negara kita baru2 ni kecoh dengan niat seorang jutawan untuk membeli resepi telur goreng demi ibunya..Hello!!!kenapa telur goreng? Kenapa tidak resepi lain?kenapa perlu ambil resepi kegemaran anak- anak dan keluarga kami…

Sesungguhnya ini tidak adil!!!!

Di sebabkan niat Jutawan gila tersebut, bertempat di salah sebuah stesen televisyen terkemuka, aku dan juga ibu2 yang lain telah menyertai satu sesi memprotes  bagi menyelamatkan resepi telur goreng kegemaran anak dan keluarga kami. Jutawan yang pada aku sangat gila sebab sanggup menawarkan RM1 juta hanya kerana resepi telur goreng.

Hey…ini tidak adil…kalau dia Berjaya membeli resepi ini, apa yang tinggal pada kami? Apa yang akan kami hidangkan kepada anak kami kalau resepi makanan kegemaran mereka akan di rampas? Sudah tentu hak cipta resepi telur goreng ini akan dimiliki sepenuhnya oleh Jutawan tersebut kan? siapa yang terus gunakan resepi itu pasti akan di saman..habis tu…apa akan terjadi pada anak2 kami?keluarga kami yang sukakan telur goreng…


Sekumpulan ibu- ibu yang memprotes 


Kami bukan nak buat kecoh..kami hanya  ingin selamatkan resepi telur goreng kami


Protes tetap protes…ini sememangnya tidak adil….
Hentikan niat Jutawan gila itu!!!resepi telur goreng itu sememangnya milik kami!!!


Kami sebagai ibu bukan ingin mencipta kekecohan…

Kami hanya ingin selamatkan hak kami. Hak anak-anak dan keluarga kami..

Pada pendapat kami apa yang ingin dilakukan oleh Jutawan gila itu memang akan buat kami dan ibu- ibu di serata tempat tidak senang hati. Kami tetap tidak bersetuju sekiranya beliau berjaya membeli resepi telur goreng kami. Kami berhak mempertahankan resepi telur goreng ini demi anak-anak kami.
Apa bakal terjadi?

Apakah kami BERJAYA mempertahankan hak kami?

Kita nantikan keputusan rasmi yang akan diumumkan pada 15 May 2015 nanti bertempat di Pusat Beli Belah One Utama.

Tunggu…….

91 comments:

  1. Adehh mcm x da resepi lain ke huhu

    ReplyDelete
  2. adoii..resepi telur goreng pon nak buat hakmilik ke..gler ah..huhu

    ReplyDelete
  3. mcm kelakar pun ada hehehe...
    jgn risau kita tak publish telur goreng resepi sebab tak bagitau pun semua org reti buat...
    kalau masak kat rumah bukan si jutawan tu tahu...
    kita boleh ubah variasi telur goreng jadi telur goreng mata lembu, mata badak ke hahahah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terlu mata lembu? mata badak?

      Delete
    2. Hahajahahah. Terlu goreng satu.. Typo di mana-manamana-mana. Geng..

      Delete
    3. mata badak macam sedap je hahaha

      Delete
    4. hahajahahah? papa is typooo :p

      Delete
  4. takpa...kena bagi telur rebus la...hahaha

    ReplyDelete
  5. ishhh xsabau betulll nak tau..hhehehe

    ReplyDelete
  6. Telur tu pulak hak cipta saya. Haaa, berapa jutawan tu nak bawar kalau dia nak goreng telur? Kahkahkah..

    ReplyDelete
  7. betul ke ni kak? adooiii telur goreng resepi camaner jer..

    ReplyDelete
  8. Adoi smp mcm ni punya cerita pun ada...seriusly x sangka boleh berlaku

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg tak d sangka itu la yg akan berlaku

      Delete
  9. erk.... aina xfaham sbenarnya. heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. ceritanyaa cengginii......................................zzz haha

      Delete
  10. Dah kenapa dengan jutawan tu? Dah makin pelik pulak dunia ni. Esok lusa, kangkung pun orang nak hak cipta. Dah kenapa kan?

    ReplyDelete
  11. sebab telur rosak telur2 lain. ehh? hahaha. jutawan x betul

    ReplyDelete
  12. telur goreng rentung adalah ciptaan saya. jgn sesiapa berani tiru

    ReplyDelete
    Replies
    1. telur goreng rentung tak ada siapa nak makan ewanto

      Delete
    2. rasanya abg arz ngn abe we lebih kurang je hehehe

      Delete
    3. hahaha..dah rentung xpayah tuang kicap lagi

      Delete
  13. betul ke ni?adoi resepi telur Goreng je lot,takkan tu pun nak kecoh..lawak pun ada!hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah...kan macam lawak tp macam serius jugak

      Delete
  14. Replies
    1. yezzahhh, tu yang menarik penonton

      Delete
    2. menarik pembaca...tukang makan dan peminat telur goreng sebenarnya

      Delete
  15. wah..tak sabar wana nak tau apa jadi seterusnya.. :)

    ReplyDelete
  16. teaser untuk drama ke apa ni kak? nampak akak di situ bersama kak farah, kak hanim kak ruby :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru saya perasan ada rupanya kak suria

      Delete
    2. saiap tak nampak...cer pakai kanta pembesar

      Delete
  17. telur goreng isu panas rupanya, ketinggalan sikit kak ana SA haha :)

    ReplyDelete
  18. haha macam lakonan je ni....nampak dari gambar tu la

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak nmpk abg arz kat situ hahahaa

      Delete
    2. lakonan semata2..tdk berkaitan dgn mereka2

      Delete
  19. nape macam menakutkan sangat ni :OO

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kak amy. scary je. scary lg dari kak amy ahhaahha

      Delete
    2. ops..ni bukan scary movie ya

      Delete
  20. hahaha resepi telur goreng pun ada yang buat jadi hak cipta..

    ReplyDelete
  21. nnt jgn lupa buat entry sambungan kak SA hhehee

    ReplyDelete
  22. ada nampak akak dekat TV3 hari tu...hehehe

    ReplyDelete
  23. aje gile nak beli hak cipta telur goreng.. hehehe..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah