Thursday, May 28, 2015

Di Pandang Sinis Angkara Makan Buah? Bertabahlah Suriaamanda....

Buahan-Buahan Bagus Untuk Kesihatan


Ni la aktiviti aku kat opis...sambil buat kerja sambil makan buah..buah bukan satu jenis je...semalam makan buah jambu batu yang seedless tuh...hari ni plak makan papaya..esok x tau nak makan buah apa plak...ini la untungnya bila opis dekat ngan pasaraya...memang beli buah je la kerja aku...ada yang kata aku diet x bertempat...eh...aku yang diet engko plak yang kisah ke...bukan aku beli buah guna duit ko pun kan...ahaks...ye...ada yang pandang sinis bila tengok aku makan buah...aku x kata budak2 department aku tapi orang lain yang jarang jumpa aku la...
Ada aku kisah...aku makan buah bukan sebab diet semata2..aku makan buah sebab nak sihat...nak awet muda...senang digest..segalanya la...cuba cakap kat aku...sapa makan buah terus jatuh sakit? kan?anak aku dan anak2 buah pun akau paksa makan buah...apataha lagi sayur...memang aku titik beratkan pemakanan diorang...tak nak la nanti kulit x cantik sebab x cukup vitamin kan....


22 comments:

  1. mkn buah pn jd isu..depa jeles sbb tk dpt mkn buah gk kot hehe

    ReplyDelete
  2. pedulikkan apa orang kata..
    bila depa sembelit .. kata je.. padan muka!!

    ReplyDelete
  3. makan buah pun salah ke. pelik betul lah

    ReplyDelete
  4. betul tu SA..saya pun kalau keluar makan,mesti beli buah..tp kena tengok tempat makan jugak..ada yang ada,ada yang takde langsung jual buah...

    ReplyDelete
  5. lol ad jugak ke yg berbunyi makan buah? pelik sggh

    ReplyDelete
  6. Jeles tgk SA makin cantik kot ^^

    ReplyDelete
  7. saya pon suka mkn buah & Sayur..:)

    ReplyDelete
  8. Macam-macamlah kerenah manusia ni
    Tengok org makan buah pun tak senang alahai...

    ReplyDelete
  9. ada jugak yg jeles kan kalau makan buah kan..mcm2 perangai kan..

    ReplyDelete
  10. la mkan buah pun salah ka ... hahaha dasat betui ....
    cer ajak seklai diorg mkn ..kot2 depa teringin tp malu nk mintajk

    ReplyDelete
  11. ler mkn buah pun org nk bising..kalau nmpk akak makan nasi lemak pun mesti dieorg bising jugak..heavy la ape la..manusia manusia..

    ReplyDelete
  12. Mkn buah utk kesihatan..pdulikn apa mereka nak ckp Kak.jeles kot tu

    ReplyDelete
  13. makan buah pun kenyang ape..nak hidup sihat kenalah jaga pemakanan gitu :)

    ReplyDelete
  14. Biarlah dorang nak kata apa.. janji kita puas dengan apa yang kita buat kan SA.. ;)

    ReplyDelete
  15. Skrg buah2 pun mahal.haha. Utk sihat & Diet mungkin boleh jd. Tp utk jimat bukan dia kot. Ye tak. Tp utk mse depan... Kesihatan tuh lg mahal.. Mulut org... Xde kje la tuh.

    ReplyDelete
  16. ha'ah kan... makan buah nanti kulit cantik... :)
    teruskan je kak... biar depa tu jgn ambik port....

    ReplyDelete
  17. hahaha..tu pun org nak kecoh...suka ati la kan kak SA..mulut kita nak makan..duit kita bikin beli..bukan minta duit orang...

    ReplyDelete
  18. janji kita maintain sihat, tkde penyakit teruk2, mulut org, x leh tutup. mata org, x leh nk tutup2 gak, haha~
    biaq p depa...kite bukan buat salah tahap durjana, hahahhahaa

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah