Tuesday, May 19, 2015

REVIEW AKU PENGHIBUR | Si Bujang Yang Suka Tersenyum.....

Aku penghibur? Apa yang nak di hiburkan? Macam mana nak menghiburkan?

Ya, itulah persoalan jika kita lihat di sebalik domain akupenghibur.com. Unik dan versatile. Mungkin juga, bila melihat nama domain ini, tanggapan pertama kita ialah ialah sebuah web yang berasaskan hiburan. Tapi hiburan apa yang cuba di sampaikan?


Aku Penghibur bukanlah sebuah nama yang asing dalam dunia Blogging. Nama yang tercipta hasil dari kata-kata Datuk Aznil Hj Nawawi yang mengatakan "awak boleh jadi penghibur yang baik". Disebalik kejayaan dalam dunia Blogging Achik sebenarnya ia adalah dari doa seorang mak dan keluarga yang tiada henti, sokongan dari kawan-kawan reality dan maya serta pembaca di Blog. Achik juga seorang yang 'low profile'

Pemilik yang mesra disapa acik ini selalu memberi tunjuk ajar kepada blogger yang masih hijau terutamanya tentang pentingnya ilmu untuk mengendali sebuah blog. Sebagaimana kata pepatah cina, 'jika mahu kuda yang laju berlari, berilah makan rumput yang berkualiti.' Acik berpendapat, untuk menjadi blogger yang baik harus bersedia untuk menerima kritikan, punyai semangat yang jitu serta konsisten dan kreatif dalam penulisan.

SA kagum dengan salah satu entry Acik, he knows how to elaborate sesuatu tajuk menjadi carian di Google.salah satu tajuk yang menarik hati SA ialah :

Jodoh Memang Tak Akan Lari Kemana, Tapi Jika Kamu Tak Berusaha Untuk Menjemputnya Maka Orang Lain Yang Akan Melakukannya.

kenapa SA suka entry ni...kerana setiap butir bicara yang sangat2 kena dengan diri ini...memandangkan SA ada pengalaman pahit melalui perkahwinan yang terdahulu..10 tahun SA menanti jodoh ke 2...alhamdulillah berkat kesabaran dan doa dalam setiap solat..SA ditemukan dengan jodoh kedua...hanya menanti saat ijab dan kabul, benar..jodoh tidak hanya akan datang sekiranya kita menunggu...kalau tidak ada usaha...tiada jalan pengakhirannya..terima kasih Acik kerana banyak menitipkan kata2 perangsang melalui entry ini...

Secara peribadi pula, Acik seorang yang ramah dan berbudi bahasa sehingga menyebabkan dia sering menjadi rujukan kami di EFG. 'Makan sorang' tiada dalam kamus hidup dia. Idea-idea bernas dan kritikan yang diluahkannya cukup berguna, bagai kata-kata seorang abang kepada adik. Bukan terlalu menghormati,tetapi blogger beginilah yang patut dijadikan role model, dahlah comel, boleh jugak bawak bergurau dan tegas pada masanya!


Jika tiba-tiba, dalam satu hari nanti, anda macam tak tahu nak buka web apa. Cubalah pergi ke akupenghibur.com. Pelbagai input menarik yang boleh kita dapat disana

Jom kenal2 dengan beliau...insyaallah...anda tidak akan rasa janggal...kalau jumpa di dunia realiti...anda pasti tidak akan bosan...ini lah adik kami...yang tidak lekang dengan senyuman...anak manja mak ni tau...rugi sapa tak kenal..

untuk adik2 wanita diluar sana...Acik calon pasangan terbaik tau..sebab apa...mak SA cakap...kalau nak cari suami..cari yang sangat2 pentingkan ibunya...sebab dia akan menjaga kita seperti mana dia menjaga ibunya nanti...trust me...Acik seorang antara lelaki idaman malaya....siapa antara kalian yang sangat2 beruntung berjaya memikat hati Acik....tungguuuuuu.....

Review ini dibawakan khas oleh Suriaamanda....

53 comments:

  1. Replies
    1. Betul. Tak malu dipanggil anak mak. Tapi inilah yang sebetulnya

      Delete
    2. anak yang baik achik ni..bertuah siapa jadi wife dia ;)

      Delete
  2. acik orang yang gigih berusaha....

    ReplyDelete
  3. Acik sangat baik, dahla berkaca mata, graduan universiti, SADO (acik mohon terima pujian Along..hehe)

    ReplyDelete
  4. wah..siap promote mencari jodoh lagi..hahhaha

    ReplyDelete
  5. Achik memang terbaik..blog pun terbaik.Memang patut menang :)

    ReplyDelete
  6. Tahniah...Acik untuk blog Aku Penghibur

    ReplyDelete
  7. allahurabbi masih kerdil diri ini... risau benar.. apa pun terima kasih ..May Allah bless you

    ReplyDelete
  8. Manisnya senyuman si bujang....

    ReplyDelete
  9. Semoga achik lebih berjaya di masa hadapan dan cepat bertemu jodoh, dalam EFG pun banyak calon..pilih2 jer...hehe

    ReplyDelete
  10. Good review SA.. ;)
    Moga achik dan kita semua sentiasa sihat dan kuat dalam menjalani rutin harian..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah